אוחנה בדרך לתפקיד יו"ר הכנסת, כ"ץ יקבל הצעה להתמנות לשר החוץ

פרסום ראשון: לחדשות 13 נודע כי ראש הממשלה המיועד צפוי להביא מחר לאישור סיעת הליכוד את מינויו של אוחנה ליו"ר הכנסת. ישראל כ"ץ יקבל הצעה להתמנות לשר החוץ. נתניהו נפגש עם אמסלם. הליכוד: "טרם התקבלו החלטות על מינויים"

ישראל כץ, אמיר אוחנה
ישראל כ"ץ, אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13 / רויטרס

פרסום ראשון: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צפוי להביא מחר (רביעי) לאישור סיעת הליכוד את מינויו של אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת. עם זאת, בליכוד אמרו הערב כי "טרם התקבלו החלטות על מינויים".

בתוך כך, נתניהו נפגש בשעה זו עם חבר הכנסת דוד אסמלם, לו הוא צפוי להודיע כי לא יקבל אף אחד מבין תפקידי יו"ר הכנסת או שר המשפטים, אותם רצה. בנוסף, מחר צפוי לקבל חבר הכנסת ישראל כ"ץ הצעה מנתניהו לכהן בתפקיד שר החוץ.

מוקדם יותר היום התפטר יו"ר הכנסת הזמני ח"כ יריב לוין. זאת, לאחר שכיהן בתפקיד שבועיים בלבד ולקראת השבעת הממשלה הצפויה להיערך ביום חמישי. התפטרותו תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות, ואם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, לוין צפוי להתמנות לשר המשפטים בממשלה החדשה.

ח''כ דודי אמסלם
ח''כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נזכיר כי במקביל, ההסכמים הקואליציוניים ממשיכים לספק לראשי האופוזיציה תחמושת לתקוף את הממשלה שבדרך. אותם הסכמים ממשיכים לחולל סערה ציבורית נרחבת, כאשר ביממה החולפת נתניהו הוציא לא פחות מארבע הבהרות כתובות ומוקלטות בנוגע לחוקים שתקדם הקואליציה, וגם לדבריו של בנו יאיר על החוקרים בתיקי האלפים ועל הפרקליטים במשפטו.

כמו כן, הערב נודע כי דגל התורה ואגודת ישראל סיכמו כי ידחו את ההסכמה על הרפורמה בטלפונים הכשרים עד לאחר השבעת הממשלה. יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף ויתר על החברות בקבינט המדיני-ביטחוני.