סמוטריץ' נגד בן גביר: "המשטרה ומי שאמון עליה נכשלים טוטאלית"

שר האוצר ביקר את השר לביטחון לאומי בכנס מקור ראשון, כאשר התייחס לפשיעה בחברה הערבית ואמר כי "לא פותרים את זה בנשקים לכיתות כוננות". בן גביר: "חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות, הדברים של שר האוצר גורמים לשמאל לחכך ידיים בהנאה"

זמן צפייה: 02:23

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא הבוקר (ראשון) נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כאשר בכנס "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב התייחס לפשיעה בחברה הערבית ואמר: "המשטרה ומי שאמון על כך נכשלים טוטלית".

"לא פותרים את זה בנשקים לכיתות כוננות, צריך לאסוף את כלי הנשק ולמגר את התופעה", הוסיף סמוטריץ' בביקורת על מי שרק בבחירות האחרונות רץ איתו באותה רשימה, "זה בתוכינו ומסוכן יותר ממה שמעבר לגבול. נדרש כאן ריכוז מאמץ לא בדיבורים והכרזות אלא במעשים".

השר בן גביר מסר בתגובה: "כשהילדים של כולנו מאוחדים בחזית, אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולא להיגרר למתקפות אישיות. הדברים של שר האוצר גורמים לשמאל לחכך ידיים בהנאה. למרות ההשתלחות מהשמאל ולצערי גם משותפים לדרך נמשיך בפרויקט כיתות הכוננות, חלוקת הנשקים והרתעת המחבלים בכלא בכל הכוח".

סמוטריץ' ובן גביר
סמוטריץ' ובן גביר בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד התייחס סמוטריץ' בדבריו לאיום האיראני: "למשטר האיראני יש תכנית סדורה להשמדה קונבנציונלית של מדינת ישראל. מעטפת גרעינית שתעניק לה חסינות, אבל בחסותה השמדה קונבנציונלית כמו במלחמות של פעם. שנים מערכת הביטחון שלנו היתה עיוורת לאיום הזה ופשוט קראה לא נכון את המפה. עכשיו אנחנו מבינים את זה וחייבים לתרגם את זה מהר מאוד למסקנות, לתכנית עבודה, להצטיידות ובניין כח, לכללי התנהגות ברורים של עשה ולא תעשה".

"תכנית ההשמדה האיראנית מבוססת על מכת אש עצומה של עשרות אלפי טילים לכל רחבי הארץ בבת אחת ממקומות רבים בהם האיראנים בונים פרוקסיז בכל רחבי המזרח התיכון, בשילוב כיבוש קרקעי ממספר זירות, כולל זירות פנים", הוסיף, "המענה של מדינת ישראל חייב להיות מענה משולב של זירות מדיניות וצבאיות. מיטוט המשטר באיראן כמטרת על ובמקביל נטרול זירות בהתאם למידיות האיום וליכולת. חמאס משמש פרוקסי של איראן - והמטרה המיידית בעזה חייבת להיות השמדה מוחלטת של חמאס כדי לשלול יכולת שיקום מהירה שלו וחזרה שלו אל הזירה".

השר סמוטריץ' הבוקר בכנס מקור ראשון
השר סמוטריץ' הבוקר בכנס מקור ראשון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר סמוטריץ' בכנסף "פרוקסי נוסף של איראן בגבולותינו הוא החיזבאללה - אין מנוס ממלחמה חדה ומהירה כדי להוציא אותו מהמשחק ולשלול יכולת שלו להיות חלק מהתכנית הזו בשנים הקרובות. למלחמה הלבנון יהיו מחירים ואני לא מיקל ראש בכך, אבל כל מחיר שנשלם היום יהיה הרבה פחות ממה שנידרש לשלם בעתיד אם לא נפעל. אחרי שנים של קונספציה מבוססת קניית שקט מלאכותי בהווה במחיר משכון העתיד, הגיע הזמן לשנות תפיסה".

"יו"ש - זירה שנראית שקטה מעל פני השטח ויש מי שמתעקשים גם היום למרוח עליה שכבה עבה של מייק-אפ ולהסתיר, אבל בפועל הופכת לזירה בעלת פוטנציאל אסטרטגי מסוכן מאוד בטווח זמן מידי. זאת בשל היקף המחבלים והנשק והקרבה הגיאוגרפית לריכוזי האוכלוסיה בישראל. למנוע הקמת מדינת טרור כחלק מתכנית ההשמדה האיראנית. זו הסיבה שנלחמתי על ההחלטות בקבינט ביום חמישי מול המשך הקונספציה של מערכת הביטחון".

לבסוף אמר סמוטריץ': "אני רוצה לברך את הנשיא לשעבר טראמפ שבמסגרת העימות שלו עם הנשיא ביידן, סירב לתמוך במדינה פלסטינית ובכך הביע עמדה אמיצה וחשובה שהרוב המכריע של אזרחי ישראל מזדהה איתה".