מקורבי דרעי: "נשקול לתמוך בממשלה מבחוץ מבלי להצטרף אליה"

הקשיים במשא ומתן הקואליציוני לא פוסקים, והערב התפוצצו המגעיםפ בין הליכוד לש"ס, על רקע העיכוב בסגירה הסופית של ההסכם ביניהן, כמו גם העיכוב בהחלפת יו"ר הכנסת וקידום החקיקה שתאפשר לדרעי לכהן כשר בממשלה. "אי אפשר לסכם שום דבר מול נתניהו ויריב לוין, הם כל הזמן חוזרים בהם"

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקשיים במשא ומתן הקואליציוני לא פוסקים, והערב (שני) התפוצצו המגעים בין הליכוד לש"ס, כאשר מקורביו של יו"ר ש"ס אריה דרעי אומרים כי המפלגה תשקול לתמוך בממשלה מבחוץ - מבלי להצטרף אליה.

הפיצוץ מגיע על רקע העיכוב בסגירה הסופית של ההסכם בין המפלגות, כמו גם העיכוב בהחלפת יו"ר הכנסת וקידום החקיקה שתאפשר לדרעי לכהן כשר בממשלה, זאת אחרי שדרעי גם מתח ביקורת קשה בישיבת הסיעה של ש"ס על ההתנהלות מצד הליכוד ויתר השותפות ואמר כי "לא כולם הפנימו שש"ס עם 11 מנדטים".

ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים אריה דרעי במסיבת העיתונאים על הסכם הפליטים (רויטרס )
ראש הממשלה נתניהו וח''כ אריה דרעי במסיבת עיתונאים (ארכיון) | צילום: רויטרס

הערב, מקורביו של דרעי מעבירים מסרים חריפים אף יותר וטוענים כי "אי אפשר לסכם שום דבר מול נתניהו ויריב לוין, הם כל הזמן חוזרים בהם. הבטחנו ממשלת ימין בראשות נתניהו, אבל אם לא יעמדו בסיכומים מולינו - נשקול שלא להצטרף לממשלה ולתמוך בה רק מבחוץ".

כמובן שמדובר כנראה בניסיון של ש"ס לעשות "שרירים" במשא ומתן כדי לייצר לחץ לסיומו, ולא סביר שש"ס בפועל תישאר מחוץ לממשלה המתגבשת.