שקד: "מאחלת הצלחה לנתניהו ולגנץ; דבקים באחדות גוש הימין"

יו"ר ימינה התייחסה למו"מ בין הליכוד לכחול לבן: "סומכים על רה"מ שיעמוד בהתחייבויות שלו כלפינו" • ליברמן אישר את פרסום חדשות 13: על בחירת יו"ר הכנסת להתבצע רק כשתתבהר תמונת הקואליציה

זמן צפייה: 02:00

הפלונטר הפוליטי: יו"ר ימינה איילת שקד התייחס היום (שלישי) למשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן, ובהצהרה שנתנה מחוץ לביתה שבתל אביב אמרה כי "אני רוצה לאחל בהצלחה לנתניהו ולגנץ בפגישתם מחר אצל הנשיא. נתניהו עדכן את ראשי מפלגות הימין על השיחות. ראשי מפלגות הימין דבקים באחדות הגוש, וסומכים על ראש הממשלה שיעמוד בהתחייבות שלו כלפי מפלגות הימין. ראש הממשלה חתם על מסמך מול כל ראשי מפלגות הימין, עמד מולם והצהיר על כוונתו לדבוק בגוש - ואני מאמינה שכך יהיה".

עוד אמרה שקד: "האינטרס של המחנה הלאומי הוא ששיתוף הפעולה בין מפלגות הימין יישאר. ברור מתוצאות הבחירות שיש לבצע שילוב ידיים גם עם מפלגות השמאל - סוג של ממשלת אחדות. אף אחד לא רוצה לדרדר את המדינה לבחירות בפעם השלישית. אני חושבת שצריך לכבד את כל החלקים בעם ולנסות להכיל אחד את השני גם עם הדעות השונות. ברור שזו ממשלה שבה הימין לא יוכל ליישם את המדיניות שלו כפי שציפינו, אבל אלה התוצאות ואיתן צריך לחיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשו: "יש הרבה עבודה"

נתניהו וגנץ מנסים לשדר: יש תקווה שיימצא פתרון • פרשנות

נתניהו וגנץ דנו בארבע עיניים; ריבלין: "צעדנו צעד משמעותי"

יו''ר מפלגת ימינה איילת שקד בהצהרה לתקשורת
יו''ר מפלגת ימינה איילת שקד בהצהרה לתקשורת | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לפרסום בחדשות 13 לפיו בכחול לבן מנסים להדיח את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ובפוסט בחשבון הפייסבוק שלו אישר שלא יתמוך בהדחת אדלשטיין בשלב זה: "בנוגע לשאלת בחירת יו"ר כנסת או חקיקת חוקים מהותיים, הדבר חייב להתבצע אך ורק לאחר שתתבהר התמונה לגבי הרכב הקואליציה וזהות ראש הממשלה".

עוד כתב ליברמן כי "כהמשך לפגישתו מאתמול של יו"ר הסיעה עודד פורר עם השר זאב אלקין, היום הוא נפגש עם ח"כ אבי ניסנקורן. אני רוצה להבהיר פעם נוספת שמפלגת ישראל ביתנו לא מתואמת, לא עם כחול לבן, לא עם הליכוד ולא עם מפלגת הפיראטים. המחויבות האחת והיחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שנתנו בנו אמון ב-17 בספטמבר. לכן, כל ההבטחות שלנו מלפני הבחירות הן התחייבות ברזל גם לאחר הבחירות".

"כבר אמרתי לא פעם, שבעת הזו, כאשר מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים ביטחוניים וכלכליים, אני מייחל להקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. למעשה, לשם כך שתי המפלגות הגדולות לא זקוקות לאף מפלגה אחרת. יחד יש להן 64 מנדטים. אני סבור שישראל ביתנו צריכה להיות חלק ממשלה כזאת, אבל בשום תנאי ובשום נסיבות לא נשב עם החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת והמחנה הדמוקרטי", כתב ליברמן.

ליברמן
ליברמן | צילום: אוניברסיטת אריאל

מוקדם יותר היום נפגשו השר יריב לוין ויורם טורבוביץ', שעומדים בראש צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, בכפר המכביה שברמת גן. לוין אמר בפתח הפגישה כי "יש הרבה עבודה". מחר צפויים להיפגש נתניהו וגנץ פעם נוספת אצל הנשיא.

בתום הפגישה נמסר: "הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה. יורם טורבוביץ' ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. השניים סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים". כמו כן, לאחר הפגישה זימן השר לוין את חברי צוות המשא ומתן של גוש הימין לפגישת עדכון בשעה 16:00.

כזכור, אתמול בערב נערכה פגישה משולשת נערכה בבית הנשיא בהשתתפות ראובן (רובי) ריבלין, רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ. לאחר כשעה ורבע הנשיא יצא מהחדר, וראשי שתי המפלגות הגדולות נשארו לדון בארבע עיניים. כעבור חצי שעה נוספת, השניים סיימו את פגישתם וסיכמו שלא לפרט בשלב זה את תוכן השיחה.

נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ | צילום: רויטרס

בתום הפגישה, נתניהו וגנץ מסרו הודעה משותפת: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות ייפגשו. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".

נוסף לכך, נתניהו עידכן טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישתו עם ריבלין וגנץ, והדגיש שהפגישה הייתה עניינית. נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחויב למה שהבטחתי לכם".

גנץ כתב לחברי סיעתו: "בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותנו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד".