איילת שקד: אצביע נגד ההסכם עם לבנון אם לא יובא להצבעה בכנסת

שרת הפנים הודיעה כי אם הממשלה לא תביא את אישור ההסכם על הגבול הימי להצבעה ורק תניח אותו לעיון הכנסת היא תצביע בממשלה נגד ההסכם. נתניהו תקף: "זה איננו הסכם היסטורי, זוהי כניעה היסטורית - מכירת חיסול של לפיד"

זמן צפייה: 10:16

שרת הפנים איילת שקד הודיעה הערב (שלישי) כי אם הממשלה לא תביא את אישור ההסכם על הגבול הימי מול לבנון לכנסת, ורק תניח אותו לעיון הכנסת - היא תצביע בממשלה נגד ההסכם.

"כל הסכם משמעותי בדורות האחרונים הובא לאישור הכנסת מתוך הבנה שבנושאים משמעותיים צריך לחזור אל הריבון", מסרה שקד, "קל וחומר בסיטואציה של ממשלה ללא אמון כנסת".

בתוך כך, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא הצהרה לתקשורת בנושא, ואמר: "במשך למעלה מעשור הממשלות בראשותי לא נכנעו לאיומים של נסראללה - ולא קיבלנו מלחמה. עד שהגיע לפיד. תוך שלושה חודשים לפיד נכנע כניעה מוחלטת לכל הדרישות של חיזבאללה".

נתניהו בוועדת החקירה
בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמר נתניהו: "ביום שבו נכנס לפיד ללשכת ראש הממשלה, שיגר נסראללה מל״טים לאסדת גז בשטחנו - דבר שהוא לא העז לעשות תחת הממשלות בראשותי. הוא איים על לפיד, שנבהל ונכנע. לפיד שהתנגד למתווה הגז שחבריי ואני הבאנו לטובת אזרחי ישראל - מתווה שהפך את ישראל למעצמת גז עולמית - עכשיו ממהר להוציא את הגז מהמים לטובת חיזבאללה".

"ואיך לפיד מנסה להצדיק את הכניעה? הוא אומר שהיא נדרשת על מנת להוציא את הגז מכריש. אני רוצה להזכיר ללפיד שמאגר כריש נמצא בעומק השטח שלנו, שעבודות הפיתוח שם התחילו לפני 5 שנים, ושמעולם לא חלמנו לבקש רשות מנסראללה כדי להפעיל אותו. זה איננו הסכם היסטורי, זוהי כניעה היסטורית - מכירת חיסול של לפיד".

רה''מ לפיד ונשיא לבנון מישל עון על רקע אסדת הגז כריש
רה''מ לפיד ונשיא לבנון מישל עון על רקע אסדת הגז כריש | צילום: חברת אנרגי'אן, רויטרס

כזכור, הבוקר פרסם משרד ראש הממשלה הודעה על ההגעה להסכם מול לבנון, ובה נמסר כי "ישראל ולבנון הגיעו להסכם היסטורי על הקו הימי" וכי "טיוטת ההסכם עומדת באופן מלא בעקרונות שהציגה ישראל, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הכלכלי".

ראש הממשלה יאיר לפיד הוסיף: "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון". בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס מחר, ואחריו תתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת בה יובא ההסכם בפני חבריה. לאחר מכן, ההסכם יובא לאישור הכנסת.

איילת שקד ונפתלי בנט
איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: בן דורי, פלאש 90

בהקשר זה, יצוין כי ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט טרם החליט איך להצביע, והוא צפוי לקבל החלטה רק אחרי שישמע את חוות הדעת של בכירי מערכת הביטחון ויראה את הנוסח הסופי. כפי שפורסם לפני כשבוע בחדשות 13, בנט הביע את הסתייגותו מההסכם המתגבש. בין היתר הוא אמר במהלך שיחות שקיים היום כי ההסכם המדובר שונה ממה שהכיר וממה שהוצג לקבינט. לטענתו, בהסכם הזה - לבנון מקבלת את כל מה שהיא רוצה.