סביבת המפכ"ל נגד בן גביר: "מארב מתוכנן של ילד בכיתה ד'"

רנ"צ שבתאי בחר שלא להגיב להודעת השר לביטחון לאומי לפיה הוא לא מתכוון להאריך את כהונתו, אך מקורביו תקפו: "השר חיכה שהוא יטוס כדי להוציא הודעה, אין יותר נמוך מזה". ההשלכות: סבב המינויים של הניצבים יוקפא

זמן צפייה: 03:01

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בחר שלא להגיב להודעה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לפיה הוא לא מתכוון להאריך את כהונתו, אך בסביבתו שומעים הערב (חמישי) דברים חריפים וביקורת נגד עיתוי ההודעה של בן גביר.

רב-ניצב שבתאי נמצא בגרמניה, לצד אחיו שעובר ניתוח מורכב, ובסביבתו אומרים הערב: "השר אפילו לא דיבר איתו, המפכ"ל גילה מהתקשורת בזמן שהוא מלווה את אחיו בניתוח מורכב בחו"ל. אין יותר נמוך מזה. המפכ"ל הוא זה שהודיע לשר שאינו מוכן להמשיך, השר חיכה שהוא יטוס כדי להוציא הודעה".

"זה מארב מתוכנן של ילד בכיתה ד', והכל זה הוא והחנמאל שלו", הוסיפו בסביבתו של שבתאי, "כל מה שמעניין את השר זה מה יתפרסם היום בתקשורת. המפכ"ל נכשל? הוא זה שלראשונה הוריד ב-2022 את כמות הנרצחים בחברה הערבית, עד שהגיע השר בן גביר שלא הפסיק להפריע".

השר איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי במסיבת העיתונאים במשרד לביטחון לאומי
השר איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאור מערכת היחסים העכורה בין בן גביר לשבתאי, ההודעה הזו הייתה צפויה, ובין היתר בן גביר טוען שלא הוקם המשמר הלאומי ויש חוסר שליטה על מה שקורה במגזר הערבי. כתוצאה מכך, סבב המינויים של הניצבים במשטרה יוקפא. נזכיר כי בחודש מרץ גם שבתאי וגם בן גביר החליטו להדיח את מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, והמשמעות היא שאשד ימשיך בתפקידו כרגע.

המועמדים למפכ''לות
המועמדים למפכ''לות | צילום: חדשות 13

אם אכן לא תוארך כהונתו, שבתאי יסיים את תפקידו בחודש ינואר הקרוב. בין המועמדים להחליף אותו בתפקיד המפקח הכללי של המשטרה נכללים ניצב בדימוס דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים לשעבר שכבר פרש מהמשטרה, ניצב בדימוס יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים לשעבר שכבר היה מועמד בסבב הקודם, וניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים הנוכחי. המועמד המוביל הוא ניצב יורם סופר, מפקד מחוז חוף שנמצא בקשר טוב עם בן גביר.

איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי
איתמר בן גביר והמפכ''ל קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו על השיחה הקשה שהתנהלה בין השר בן גביר לשבתאי, שעות לפני רצח חמשת האזרחים ביפיע. "אתה מתעסק רק במינויים ולא במה שקורה במגזר הערבי", הטיח בן גביר בשבתאי, "פתחתי איתך דף חלק, החלקתי את הפאשלות שלך במבצע שומר חומות והתקלות באסון מירון - ואתה עכשיו מעניין אותך רק חברים שלך במקום להשתלט על מה שקורה ברחוב".