בעקבות איומים אחרי הפרישה מהקואליציה: הועלתה רמת האבטחה סביב סילמן

בעקבות איומים וטענות שהפילה את הממשלה, הועלתה רמת האבטחה סביב חברת הכנסת מימינה, והוגדרה דרגה 4. יו"ר הקואליציה לשעבר תלווה במאבטח צמוד. בנט כינס את חברי סיעת ימינה

זמן צפייה: 11:09

רמת האבטחה סביב חברת הכנסת עידית סילמן עלתה היום (רביעי) לדרגה 4, בעקבות איומים ברשתות החברתיות, בהן נטען כי היא הפילה את הממשלה. כעת, יו"ר הקואליציה לשעבר תלווה במאבטח צמוד, ובהמשך יתקיימו דיונים במשטרה בנושא. במקביל, בנט כינס את חברי סיעת ימינה ללא סילמן.

מוקדם יותר היום שלחה סילמן לראש הממשלה נפתלי בנט מכתב שבו הודיעה על פרישתה. "איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים שהם מהות וזכות", כתבה. "הגיעה העת לחשב מסלול מחדש". לאחר מכן בנט נפגש עם שרת הפנים איילת שקד וחבר ימינה ניר אורבך בניסיון למנוע פרישה נוספת, ובהמשך ייפגש עם שאר ראשי הקואליציה.

"הצטרפתי לקואליציה הנוכחית מתוך רצון אמיתי לייצר אחדות וקירוב לבבות על בסיס הטוב המשותף המאחד אותנו כעם וכמדינה", המשיכה סילמן, "סברתי באמת ובתמים שבדרך זו נצליח לממש את הערכים עמם יצאנו לדרך. אתה יודע אילו מאמצים כבירים השקעתי בשימור הקואליציה ובקידומה בתפקידי כיו"ר הקואליציה וכיו"ר וועדת הבריאות בכנסת".

עוד כתבה סילמן: "כמה ניסיתי לשמר את הביחד, למצוא את המכנה המשותף, ובדרך זו להביא לידי ביטוי את המשימות החשובות שעמדו לפתחנו. חלק משותפינו, בעלי תפקידים מרכזיים בקואליציה, רואים ככל הנראה את הדברים אחרת, ואינם מוכנים לכל פשרה מצידם בנושאים העומדים בליבת השקפת העולם של הציבור שבחר בנו והביא אותנו לכנסת ישראל".