סער על תיקי נתניהו: "לסיים את הסאגה, טובת המדינה מצדיקה זאת"

שר המשפטים לשעבר התראיין בתוכנית "שישי" וקרא להסדר טיעון עם ראש הממשלה: "אחרי שבית המשפט הביע את דעתו בכיוון הזה, נכון להגיע להסדר טיעון". על האפשרות שיצטרפו לממשלה: "זה יכול להיות נכון אחרי בחירות, לא בממשלה הנוכחית"

זמן צפייה: 06:55

חבר הכנסת גדעון סער מהמחנה הממלכתי התראיין הערב (שישי) בתוכנית "שישי" והתייחס לחשיפה על שיחות השופטים עם הפרקליטות סביב האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד. "אני חושב שנכון להגיע להסדר טיעון", אמר סער, "כדאי לנסות לעשות מאמץ לסיים את הסאגה ארוכת השנים הזו".

"מזה תקופה אני חושב שנכון להגיע להסדר טיעון", אמר סער. "כאשר הייתי בתפקיד שר המשפטים חשבתי שלא נכון להביע עמדה בנושא בפומבי כדי שלא יחשבו שאני מנחה את התביעה, שהיא עצמאית בשיקול הדעת שלה, ונמנעתי מכך".

נתניהו בבית המשפט. ארכיון
נתניהו בבית המשפט. ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סער אמר כי בעקבות אמירת השופטים, טובת המדינה היא הסדר טיעון עם ראש הממשלה: "אני חושב שהיום, אחרי שבית המשפט הביע את דעתו בכיוון הזה, כדאי לנסות לעשות מאמץ לסיים את הסאגה ארוכת השנים הזו. אני לא בטוח שזה אפשרי - אבל האינטרס הציבורי וטובת המדינה מצדיקים את זה. אני לא נכנס כאן לבקר את היועצת המשפטית לממשלה אני מכבד אותה ואני אומר היום יש סיטואציה מסוימת".

"חלוף הזמן הוא שיקול רציני"' הוסיף בביקורת על בית המשפט, "התיק נמתח בצורה בלתי סבירה. אני אומר את זה גם לבית המשפט. זה תיק שהיה צריך להתנהל בקצב אחר. אף פעם זה לא עסקה בכל מחיר - לכל צד יש את הקווים האדומים שלו".

נתניהו בפתיחת משפטו לצד אוחנה, כ''ץ, ברקת והנגבי
נתניהו בפתיחת משפטו לצד אוחנה, כ''ץ, ברקת והנגבי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סער דחה את האפשרות שסיעתו תצטרף לממשלת נתניהו בעקבות הפרסום ואמר כי "בני גנץ בעמדה של לאחד את העם. זה יכול להיות נכון אחרי בחירות, לא בממשלה הנוכחית. היא לא ממשלה טובה". סער גם טען כי מעולם לא אמר שלא יישב עם נאשם בפלילים, והבהיר: "זה לא היה הרקע להחלטתי לעזוב את הליכוד, אלא התנהלות שיטתית שמעדיפה את טובתו האישית על פני טובת המדינה. אני עדיין חושב שחוק הנאשם הוא חוק נחוץ ותמכתי בו גם כשאולמרט הואשם".