ראש אגף החקירות זומן ל"בירור" אצל בן גביר - ויסביר מתי יפרוש

השר לביטחון לאומי זימן את ניצב יגאל בן שלום - שאמור לפרוש בחודשים הקרובים, אך דחה את ההכרזה - ל"שיחת בירור", כדי שיסביר אם הסיבה לדחייה היא לחצים שמופעלים עליו מצד "גורמים אחרים"

זמן צפייה: 01:30

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן היום (רביעי) את ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, לשיחת בירור שבה הוא נדרש להסביר מדוע הוא לא פורש, והאם הסיבה היא הלחצים שמופעלים עליו מצד "גורמים אחרים" - במטרה שבן גביר לא יוכל למנות מפקד חדש לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין.

בן שלום אמור לפרוש בחודשים הקרובים, אך דחה את ההכרזה. מפקד להב 433, ניצב מוטי לוי, כבר הודיע שיפרוש במאי - אך בן שלום, לפי שעה, עדיין שומר את הקלפים קרוב לחזה.

יגאל בן שלום, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה
יגאל בן שלום, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה

בתוך כך, אתמול נשאה דברים היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בכנס סיכום השנה של אגף החקירות והמודיעין, והזהירה מפני השפעת גורמים בממשלה על עבודת המשטרה. "שיטת המשטר הדמוקרטית שלנו מחייבת מערכת משטרה ממלכתית, עצמאית ובלתי-תלויה", אמרה היועמ"שית, "משטרה שאינה חשופה לכל השפעה בלתי ראויה, לא מצידם של גורמים מדיניים ברשות המבצעת, ולא מצדו של כל בעל עניין חיצוני אחר. בתקופה האחרונה הבהיר בית המשפט העליון, אגב טענות להתערבות הדרג המדיני בפעילות קונקרטית של משטרת ישראל, כי הדבר אינו תקין ואין לאפשר לעשות כן".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"תנאי מוקדם והכרחי - בלעדיו אין - לפעילותה התקינה של מערכת המשפט הציבורית הוא עצמאות", אמרה בהרב-מיארה בפתח דבריה, "פעילות מקצועית, עניינית, נטולת פניות וזיהוי פוליטי. הדברים נכונים לרוב המערכות המקצועיות בשירות הציבורי. הם נכונים ביתר שאת ביחס למשטרת ישראל. זאת, בין היתר, משום הסמכויות המשמעותיות שיש למשטרה הנוגעות לזכויות אדם. כלל יסוד הוא שמשטרת ישראל חייבת לשרת את הציבור כולו ואת האינטרס הציבורי במובנו הרחב. טלו ממשטרת ישראל את הממלכתיות שלה ואת אי התלות הפוליטית, ושברתם כלל יסוד זה. המשיכו לפעול ללא מורא וללא משוא פנים, על-פי מיטב שיקול דעתכם המקצועי, העובדות והדין. זוהי אחריותכם".