למרות אזהרת המשטרה - המוחים מבהירים: "נפגין מחוץ לטרמינל 3"

בימים הקרובים צפויים לאשר חברי ועדת החוקה את הצעת החוק, אך הוא לא צפוי לעלות השבוע להצבעה בקריאה ראשונה, ובארגוני המחאה מתכוננים ל"יום זעם" ראשון אחרי הפסקה ארוכה - ומתכוונים לחסום מחר את נתב"ג

זמן צפייה: 02:41

המחאה גוברת - החקיקה נמשכת: בימים הקרובים צפויים לאשר חברי ועדת חוק, חוקה ומשפט את צמצום עילת הסבירות, אך החוק לא צפוי לעלות השבוע להצבעה בקריאה ראשונה, ובארגוני המחאה מתכוננים היום (ראשון) ל"יום זעם" ראשון אחרי הפסקה ארוכה.

הדיון הצעת חוק יסוד: השפיטה יחל בוועדת החוקה מחר ב-11:30, כאשר החוק המוצע הוא למעשה ביטול עילת הסבירות ביחס להחלטות של נבחרי ציבור. ייתכן שההצבעה בוועדה תיערך כבר השבוע, אך כאמור למליאה החוק לא צפוי להגיע לפני השבוע הבא. בנוסח הקיים של ההצעה מדובר בחוק דרקוני לחלוטין, וככל הנראה יש לראש הממשלה בנימין נתניהו כוונה לרכך אותו בזמן שנותר עד ההצבעה בכנסת.

האירוע הראשון בהחרפת המחאה נגד המהפכה המשפטית יהיה ככל הנראה מחר, כאשר מחאה מתוכננת מחוץ לנמל התעופה בן גוריון. הנמל צפוי להיחסם על ידי מכוניות באחד הימים העמוסים של החופש הגדול, כאשר משפחות רבות טסות לחופשת הקיץ השנתית. גורם בכיר ברשות שדות התעופה אומר הבוקר כי נחיתת החירום אמש של מטוס הנוסעים בגלל חלון שבור מראה כמה מסוכן לחסום את מרחב נתב"ג.

המחאה בנתב''ג
המחאה בנתב''ג בחודש מרץ | צילום: רויטרס

המוחים התריעו כי בשעה 17:30 מחר צפויה שיירה של מפגינים להגיע ולנסות לחסום את נמל התעופה, לראשונה מאז שבחודש מרץ ניסו מפגינים לשבש את מסעו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאירופה, ובנתב"ג ממליצים לנוסעים להגיע ברכבות לשדה על מנת לא לפספס את הטיסות. מובילי המחאה מבטיחים כי יחסמו את נמל התעופה במידה שרה"מ יטוס בשבועות הקרובים.

מדוברות רשות שדות התעופה נמסר כי מעל 88 אלף נוסעים צפויים לעבור מחר בנתב"ג, ובמסגרת דיון בין מנכ"ל רש"ת למפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, נקבע כי צירי התנועה יישמרו פתוחים בהיותם ציר בטחוני בחירום וכי לוח הטיסות לא ייפגע מהמחאה. במסגרת הדיון נקבע מתחם התקהלות מוסדר ומאובטח לבאי המחאה, כאשר לא תתאפשר מחאה או התקהלות בשטח אחר מעבר למיקום זה.

מובילי "כוח קפלן" מסרו בתגובה להודעת המשטרה: "פגיעה מכוונת בחופש המחאה מצד משרתיהם של בן גביר ומירי רגב. קוראים לציבור הרחב להגיע בהמוניו לנתב״ג מחר. לא ניתן לאף אחד לפגוע בזכות המחאה. נפגין מחר כמתוכנן מחוץ לטרמינל 3, נממש את זכותנו הדמוקרטית, ונראה שזכותו של כל ישראלי וישראלית להפגין נגד הדיקטטורה. צאו בהמוניכם להציל את הדמוקרטיה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "המדיניות שלי היא ברורה: חופש מחאה - כן. אנרכיה, חסימות כבישים, הפרעה לאזרחים תמימים שיתוק שדה תעופה וסיכון חיי אדם - ממש לא. אני מצפה מהמשטרה לפעול בהתאם לחוק ובשיוויניות ולגלות אפס סובלנות מול כל ניסיון לפעול בניגוד לחוק. אסור לאפשר לאף פורע חוק לחשוב שבגלל שהוא משתייך לזרם המתנגד לממשלה, יש לו פריבילגיות לשבש את חייהם של אזרחי ישראל".

מחאת לוחמי אנטבה בנתב''ג
מחאת לוחמי אנטבה בנתב''ג בחודש מרץ | צילום: פלאש 90

אמש הפגינו כ-126 אלף בני אדם בתל אביב, ועוד רבבות מחו ברחבי הארץ. סטודנטים חסמו את נתיבי איילון דרום למשך חצי שעה, ואחד מהם נעצר. בהמשך חסמו מפגינים גם את איילון צפון, וברחוב דה וינצ'י בתל אביב נעצר חשוד שריסס גז פלפל לעבר מפגינים.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ההפגנה אמש בתל אביב | צילום: רויטרס

מפעילי "כוח קפלן" נמסר אמש: "הבליץ המחודש של החקיקה יפגוש את כוח קפלן ועם ישראל כולו נחוש מתמיד לעצור את החקיקה הדיקטטורית. אנו נכנסים ליולי של התנגדות נחושה עוצמתית שבסופה ישראל תישאר דמוקרטיה. האיומים על מערכת המשפט הם איום על ערכי השוויון והחופש של מגילת העצמאות, על הבסיס שמחבר את מדינת ישראל והפך אותה לנס שהיא במשך 75 שנים. נמשיך בעמידה על משמר ישראל".

"ההפגנות, על רקע דהירת הממשלה לקידום חוקי הדיקטטורה, כוונתה להגביל את חופש הביטוי וזכות ההפגנה, ופעילות המשטרה נגד מפגינים ובכירים המתנגדים לממשלה", מסרו מארגני המחאה. "אירועים המתרחשים רק במשטר דיקטטורי ומבהירים לכל מי שעוד היה לו ספק, ישראל נמצאת בעיצומו של ניסיון הפיכה משטרית מהסוג הקשה ביותר. רק העם יעצור את הדיקטטורה".

הפגנה, הפגנת, המהפכה המשפטית, מחאת המילואימניקים אמש בצומת גומא
מחאת המילואימניקים אמש בצומת גומא | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

עוד נמסר: "מדינת ישראל ברגע שחור, כבר חצי שנה שמול נתניהו ולוין ניצבת מחאה היסטורית שבולמת כל ניסיון להפוך את ישראל לדיקטטורה. הזמן הוא עכשיו לצאת ולהתנגד בכל דרך חוקית ובלתי אלימה, בקפלן, בנתב"ג ובכל המדינה".