ועדת חוקה אישרה את החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים

הוועדה אישרה את החוק לקריאות שנייה ושלישית, זאת למרות ההודעה על כך שנתניהו צפוי להודיע על עצירת החקיקה. ח"כ רוטמן נטש את הדיון ואמר: "זה נגמר". הוא שב אחרי זמן קצר

דיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט
דיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות מחאות הענק הספונטניות שהתקיימו במהלך הלילה (בין ראשון לשני) אחרי פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, וכשברקע קריאתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לעצור את חקיקת חוקי המהפכה המשפטית באופן מידי - מרתון החקיקה נמשך הבוקר וועדת חוקה אישרה את החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים לקריאה שנייה ושלישית.

בינתיים, "חוק דרעי 2" אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית. ח"כ רוטמן נטש את הדיון אחרי הדיווחים על כך שנתניהו צפוי להודיע על עצירת החקיקה: "זה נגמר". זמן קצר לאחר מכן הוא חזר.

ח''כ שמחה רוטמן בוועדת החוקה
ח''כ שמחה רוטמן בוועדת החוקה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן מסר: "ועדת החוקה השלימה היום את ההצבעות על ההסתייגויות והרביזיות לתיקון לחוק יסוד השפיטה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. לאחר שיושלם דיון בוועדת הכנסת בטענת נושא חדש הדיון בוועדה יתחדש היום ב- 8:00 בבוקר במהלכו יוצבע על נוסח החוק הסופי לקריאה שניה ושלישית".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "ראינו הלילה מחזות קשים מאוד. אני פונה לראש הממשלה, חברי הממשלה וחברות וחברי הקואליציה: התחושות קשות וכואבות. דאגה עמוקה אופפת את כל העם. הבטחון, הכלכלה, החברה - כולם מאויימים. עיני כל העם בישראל נשואות אליכם. עיני כל העם היהודי נשואות אליכם. עיני כל העולם נשואות אליכם. למען אחדות עם ישראל, למען האחריות המתחייבת אני קורא לכם לעצור את הליך החקיקה לאלתר.