הערב: הנשיא הרצוג יציג את "מתווה העם" לשינויים במערכת המשפט

אחרי שנפגש בפעם השלישית עם בכירי המשק שהביעו דאגה מהמהפכה המשפטית, נשיא המדינה יציג בשעה 20:30 את המתווה שינסה להביא לפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה. לפי גורמים המעורים בשיחות, רה"מ נתניהו היה נכון להתפשר - אך השר לוין סירב

זמן צפייה: 04:53

נשיא המדינה יצחק הרצוג יציג הערב (רביעי) ב-20:30 את "מתווה העם" לשינויים במערכת המשפט. עדיין לא ברור מה יכלול המתווה, אך הנשיא מתכוון להציג מתווה ללא הסכמות עם הקואליציה, ברקע סירובו המתמשך של שר המשפטים יריב לוין להתפשר בעניין הועדה לבחירת שופטים. לפי גורמים המעורים בשיחות סביב גיבוש המתווה, ראש הממשלה בנימין נתניהו היה נכון להתפשר - אך לוין סירב.

אמש נפגשו עם הנשיא הרצוג בפעם השלישית בכירי המשק, בהם ראשי בנקים, בעלי רשתות מסחר ובכירים בשוק ההון שמודאגים מאוד מהמהפכה המשפטית, והיום ראשי "פורום העסקים", המורכב מבכירי המשק הישראלי, פרסמו מכתב המגבה את דברי הנגיד אמיר ירון בריאיון ל-CNN, בו תקף בחריפות את המהפכה המשפטית ואמר כי "עצמאותו של בנק ישראל קריטית לכלכלה. כל מדינה שהחלישה את הבנק המרכזי ספגה השלכות משמעותיות".

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח / לע״מ

המכתב, שעליו חתומים מנהלי ובעלי החברות הגדולות בישראל, תומך בדבריו של ירון בנוגע ל"חשיבות של נגיד בנק ישראל להביע דעה עצמאית מבלי להיות נתון ללחצים פוליטיים". עוד נטען כי "פגיעה בעצמאות של נגיד בנק ישראל עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לכלכלה הישראלית", ושזו מהווה "תנאי סף לכלכלה ישראלית יציבה וצומחת".