סמוטריץ' על המחאה: "הגיע הזמן שבאופוזיציה יעשו חשבון נפש"

שר האוצר דיבר בפתח ישיבת סיעתו והתייחס למהפכה המשפטית ולמחאה נגדה. בין היתר, אמר כי "מי שלא יודע לשמור על גבולות המחאה וחוצה אותם, גורם לכך שעוד ועוד אנשים באים ותומכים בהסתה חמורה ובקריאה מפורשת לרצח". גנץ: "אם הדהירה תימשך - נשתמש בזכות השביתה"

Whatsapp Image 2023 02 06 At 1
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הציונות הדתית לשינויים המתוכננים במערכת המשפט ובמחאה נגדם. השר דיבר על שני החשודים בהסתה, עו"ד דוד חודק וזאב רז, ואמר כי "יש קו ישיר שמחבר בין ההתנהלות חסרת האחריות של יאיר לפיד ושל האופוזיציה לבין האמירות החמורות ששמענו בשבוע החולף - הגיע הזמן שבאופוזיציה יעשו חשבון נפש".

"מי שלא יודע לשמור על גבולות המחאה במאבק וחוצה אותם", אמר סמוטריץ', "גורם לעובדה שעוד ועוד אנשים, ולא רק משולי המחנה, באים ותומכים בהסתה חמורה ובקריאה מפורשת לרצח. זה הכל מתחיל מלמעלה. הם עושים קמפיין BDS כדי לפגוע במדינת ישראל".

עוד הוסיף השר כי "גם אנחנו בימין הפגנו ברחובות בזמן ההתנתקות ובזמן הסכמי אוסלו, אבל מעולם לא פעלנו נגד המדינה. זה קו אדום". בנוגע לרפורמה עצמה אמר השר כי "חשוב לי לומר שאנחנו בעד הידברות ואנחנו בעד לבחון ולשמוע כיוונים ורעיונות שונים, אבל לא נהיה מוכנים להעניק זכות וטו על המשך תהליך החקיקה".

לשאלת חדשות 13 על הפערים בין דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתוספת תקציב לבין משרד האוצר, אמר השר כי "אין ויכוח שאתגר המשילות והביטחון האישי הוא אחד האתגרים החשובים ביותר שניצבים היום בפני מדינת ישראל ואזרחיה. גם בפני ממשלת ישראל. אני כמובן מחזק את ידידי ושותפי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר".

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בפתח ישיבת הסיעה של "המחנה הממלכתי", יו"ר המפלגה בני גנץ, התייחס גם הוא למהפכה המשפטית והציע "עקרונות סף" לכניסה להידברות עם הקואליציה. לדברי גנץ, "לא יהיה מצב שוועדה אחת מריצה הפיכה משטרית, ולצידה קיימת "ועדת קישוט" שמנהלת דיוני סרק במטרה להשתיק את המחאות". עם זאת, גנץ הדגיש כי "אם הדהירה תימשך - נשתמש גם בזכות השביתה, המוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת. הדורסנות, הזלזול והיוהרה ודחיית היד המושטת של נשיא המדינה ראויים לגינוי".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מה בעצם מבקשים מקדמי ההפיכה לעשות? פסקת התגברות – כדי למנוע שוויון בנטל. רוב פוליטי בוועדה לבחירת שופטים – כדי לאפשר לנתניהו למנות את השופטים שידונו בערעורו. פוליטיזציה של הייעוץ המשפטי במשרדים – כדי שכל שר יהיה שריף. וביטול עילת הסבירות – כדי להכשיר מינויים וג'ובים – תוך פגיעה בהגנה על האזרח הקטן. מה הם לא עושים? הם לא מטפלים במה שיסייע לאזרח: הגדלת כמות השופטים, חיזוק הפיקוח על חקירות ותפקוד הפרקליטות, מניעת עינויי דין, הגברת השקיפות, חיזוק הוודאות השיפוטית ושמירה על זכויות האזרח מול המינהל", הוסיף.

"אני מציע לקואליציה לעצור, להושיב צוותים, אישי ציבור, בלי לעמוד עם סטופר כששיטת המשטר על הכף. את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו – העבירו בשנה. את חוק הבחירה הישירה בשלוש. המצב שבו כל יד שמושטת נדחית - מביש".