"שוק מינויים": התסיסה בצמרת המשטרה בשיא הלחימה

שורת מינויים שבוצעו בפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, כשחלקם הוגדו "מכורים", יביאו לכך שבלשכת השר לביטחון לאומי יכהנו 14 קצינים - ויקודמו אנשים שלא הגיעו לשלבים סופיים בהליכי המינוי. בנוסף, כעס רב התעורר כלפי המפכ"ל שמינה כבר עתה מפקד ימ״מ חדש, למרות שהמפקד הנוכחי מסיים את תפקידו רק בעוד כשנה. במקביל, למפקד שפעל בגבורה ב-7 באוקטובר דווקא לא נמצא תפקיד - והוא בתהליך פרישה

זמן צפייה: 01:50

כעס רב התעורר במשטרה בעקבות שורת מינויים שבוצעה אתמול והביאה לכך שלא פחות מ-14 קצינים יכהנו בלשכתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - כך דווח הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. הזעם מתגבר בעקבות העובדה שבוצעו מינויים "מכורים", שתוצאותיהן היו ידועות מראש - ולפחות שני קצינים נבחרו לתפקיד למרות שלא הגיעו לשלב הסופי של המינויים.

אחד הקצינים, מפקד מרחב יהודה יוסי גולן שאחז בדרגת נצ"מ, קודם לדרגת תת-ניצב ועבר ללשכת השר בן גביר. הקצין השני, שמעון פורטל שאחז בדרגת סגן-ניצב וכלל לא היה מועמד לקידום, קיבל פיקוד על יחידה מובחרת בדרום.

14 הקצינים שישרתו בלשכתו של השר כוללים שני ניצבים, פרויקטור החברה הערבית יורם סופר והמזכיר הביטחוני קובי יעקובי, שלושה תתי-ניצבים, שלושה ניצבי-משנה, שלושה סגני-ניצבים ושני רבי פקד.

השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי
השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בתוך כך, זעם רב הופנה גם לכיוונו של המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי, שהחליט למנות כבר עכשיו מפקד חדש ליחידה הלאומית המיוחדת ללוחמה בטרור, על אף שמפקד הימ"מ הנוכחי, תת-ניצב ח', יסיים את תפקידו רק בעוד שנה.

דווקא לסגן מפקד מרחב נגב, נצ"מ אייל אזולאי, שהתמודד על תפקיד מפקד מרחב נגב ולא זכה - לא נמצא תפקיד. אזולאי תיפקד בגבורה בשבעה באוקטובר, אך כעת הוא בתהליך פרישה מהמשטרה. על כך תהו גורמים בארגון: "איך יכול להיות ששבתאי לא מוצא לקצין שניהל ופיקד על הקרבות הקשים בשבעה באוקטובר, כשהוא ממלא מקום מפקד המרחב, תפקיד שישאיר אותו בשורות המשטרה".