אין הסכמות: "חוק הרבנים המרוכך" והצעות של בן גביר הוסרו שוב

הקואליציה הסירה מסדר היום את "חוק המועצות הדתיות" של ש"ס (חוק הרבנים "המרוכך"), כמו גם את הצעות החוק של עוצמה יהודית, שאמורים היו לעלות להצבעה. הסיבה: בעוצמה יהודית מסרבים להצביע בעד חוק הרבנים כל עוד בן גביר לא ייכנס לקבינט המלחמה המצומצם

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקואליציה הורידה היום (שני) שוב את "חוק המועצות הדתיות" של ש"ס (חוק הרבנים "המרוכך") ואת ההצעות של עוצמה יהודית, שאמורים היו לעלות להצבעה. בעוצמה יהודית הבהירו כי לא יצביעו בעד החוק של ש"ס, כל עוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא ייכנס לקבינט המלחמה המצומצם.

"בשביל חוק הקומבינות של אריה דרעי הליכוד מוכן לפגוע פגיעה ממשית בביטחון אזרחי ישראל". אמר בן גביר בפתיחת ישיבת הסיעה של העוצמה היהודית והוסיף: "פשוט מדהים היה לשמוע שמסירים מסדר היום את ההצעות של חברי הכנסת צביקה פוגל, לימור סון הר מלך ויצחק קרויזר, הצעות חוק במאבק בפשיעה ובטרור, שהם בליבת העשייה למען ביטחון המדינה, הצעות חוק חשובות ביותר שהליכוד מסיר בגלל חוק הקומבינות של אריה דרעי. הווטו של הצירוף שלי לקבינט המלחמה, גם של גלנט וגם של דרעי, פוגע שוב פגיעה ממשית בביטחון אזרחי ישראל. בושה וחרפה!"

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408051828' autoplay='0' credit='' desc='דבריו של בן גביר בפתיחת ישיבת הסיעה' poster='' kid='1_ud0i99lh' duration='44']

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תחילת הפרשה לפני כחודשיים, כשראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הורדת "חוק הרבנים" מסדר היום. זאת לאחר שהתגלה קושי לגבש רוב להעברתו, בעקבות התנגדות של חלק מחברי הכנסת בליכוד. בדיון שנערך יום קודם לכן בוועדת חוק, חוקה ומשפט, הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב, ויו"ר הוועדה שמחה רוטמן דחה את ההצבעה. בעקבות הקושי, וטרם הורדת החוק מסדר היום, הנהלת הקואליציה הודיעה כי חברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה (הליכוד) הודחו מהוועדה, בעקבות התנגדותם לחוק.

בחודש שעבר "חוק הרבנים המרוכך" הוסר גם הוא מסדר היום - לאחר שבן גביר הודיע כי מפלגתו לא תתמוך בו. הוא תקף את נתניהו וח"כ אריה דרעי - ואמר כי "הדיל בין הליכוד ודרעי לתומכי טרור, רק בשביל לא להכניס אותי לקבינט המצומצם, הוא חרפה". מטעם בן גביר נמסר עוד כי "המגעים לא הבשילו, והודענו אמש ללשכת ראש הממשלה שנצביע נגד החוק. בתגובה, הליכוד ודרעי סיכמו עם חברי הכנסת מרע"מ וחד"ש תע"ל שייעדרו מההצבעה".

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת
רה"מ בנימין נתניהו בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי המתקפה והאיום, נתניהו זימן את בן גביר לפגישה - אך חזר בו זמן קצר לאחר מכן. בן גביר אמר לפני ההודעה על ביטול הפגישה כי "המציאות האבסורדית שבה אנו מדשדשים בעזה, בגבול הצפון, כובלים את ידי צה"ל, מנהלים משא ומתן עם תנאי פתיחה מופקרים, בדרך להסדר מדיני שכולו כניעה לטרור בכל החזיתות, כאשר ראש הממשלה מתנהל כממשלה של איש אחד - מקבל לבדו את ההחלטות, וממדר את שותפיו הטבעיים לממשלה, כולל ישיבות קבינט המרוקנות מתוכן משמעותי, היא בלתי נסבלת".

עוד הוסיף: "ראש הממשלה חייב להבין ש'ממשלת ימין' זה לא ביטוי ריק מתוכן, ויש משקל גם לעמדות חברי הממשלה. לא באנו להיות מעודדים על הטריבונה. באנו להשפיע. לכן דרישתנו להיכנס לפורום ניהול המלחמה, המתנהל כעת כקבינט הקונספציה - עומדת בעינה".