השר בר לב: "המציאות משתנה בקצב מהיר, גם אותי מבלבלות החלטות הממשלה"

השר לביטחון פנים התראיין לחדשות 13 ואמר כי התנהלות הממשלה בעניין הקורונה "עקבית" וכן ששינויי המדיניות נחוצים. על התבטאותו של יאיר גולן אמר: "זו התבטאות אומללה וקשה"

זמן צפייה: 07:16

השר לביטחון הפנים עמר בר לב התראיין הערב (חמישי) לחדשות 13 והתייחס להתמודדות הממשלה עם התחלואה המתפשטת בארץ. "המציאות משתנה בקצב כל כך מהיר, גם אותי מבלבלות ההחלטות של הממשלה. הן דינמיות, לא כי למישהו מתחשק כל יומיים לשנות את ההנחיות".

"אני חושב שצריך לשנות מדיניות לאור המציאות המשתנה", הוסיף בר לב. "לפעמים אנחנו מקדימים בכמה שלבים את המתרחש ולפעמים אנחנו רבע צעד לאחור. רוב הזמן אנחנו חוזים וחושבים מה לעשות".

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"ממש לא הרמנו ידיים", אמר השר על ההחלטה להסיר הגבלות. "אני חושב שהממשלה מאוד עקבית, אמרנו לפני 4 שבועות שהאומיקרון הוא נגיף מאוד מדבק, לא ידענו אם הוא יותר חריף מבחינה בריאותית מהדלתא, לשמחתנו הוא פחות. אנחנו רואים מה קורה בעולם - אין מדינה אחרת שהצליחה להשתלט עליו".

על מקרה הרצח של עמאר חוג'ידאת בן ה-4 בביר אל מכסור אמר בר לב: "זה רצח נורא, לעמאר אין שום קשר למה שקרה שם. לשמחתי המשטרה פעלה במהירות ואני מאמין שהעצורים הם האשמים או שיובילו אותנו אל האשמים".

עמראן מוחמד חוג'יראת שנהרג מירי תועה בגן שעשועים בצפון
עמאר מוחמד חוג'יראת שנהרג מירי תועה בגן שעשועים

"היה ויכוח כמה מאות מטרים משם, בין שתי קבוצות על ערימת עפר כזו או אחרת ומישהו החליט לקחת נשק ולירות" אמר השר. "זו התמדדדות יומיומית של המשטרה והיא קשה. אני מתחייב שמקרה כזה נחקר כמו שהיה נחקר בחברה היהודית".

השר התייחס להתבטאות של סגן השר יאיר גולן הבוקר כי תושבי חומש הם "תתי אדם" ואמר כי זו "התבטאות אומללה וקשה. לא היה לה מקום, בוודאי לא לביטוי הזה. צר לי עליו שהוא ראה לנכון להתבטא בצורה כזאת". למרות התגובות החריפות לאמריה, הוסיף כי "אני חושב שהקואליציה חזקה יותר ממה שנראה לציבור. יש לנו אינטרס משותף לפעול ל-80% מהנושאים שחשובים לכל אזרחי מדינת ישראל".