ח"כ שלח: "יש עתיד זקוקה לשינוי - היא לא רשומה בטאבו על לפיד"

אחרי שהודיע על כוונתו להתמודד נגד לפיד, שלח אמר כי יביא דרך חדשה: "אי אפשר להגיע לבחירות עם אמירות מעומעמות". עוד אמר: "יש ח"כים שלא באים לידי ביטוי בגלל הדרך שבה המפלגה מתנהלת"

זמן צפייה: 08:59

שעות לאחר שהודיע על דרישתו לקיים בחירות מקדימות לראשות מפלגת יש עתיד ולהתמודד מול היו"ר הנוכחי יאיר לפיד, חבר הכנסת עפר שלח הסביר הערב (רביעי) בריאיון לחדשות 13 מדוע החליט אחרי 8 שנים במפלגה לנסות ולהוביל אותה, הבהיר כי לא מדובר בספין פוליטי, וגילה אם יסכים לשתף פעולה עם נפתלי בנט.

"יש סביבנו מפץ חברתי ופוליטי", טען שלח, "יש דור צעיר שלא יודע את עתידו, ויש בעיקר אי אמון מוחלט בפוליטיקה הקיימת - ואני מתכוון לרפא את כל זה. אי אפשר לרפא את כל זה מתוך מפלגה שההליך בתוכה עצמה הוא אינו דמוקרטי".

שלח הסביר כי קריאת התיגר על לפיד היא לא בהכרח הבעת אי אמון בו, אלא דווקא "הבעת אמון בעתיד של יש עתיד בהנהגתי. אני מתכוון להוביל את המהלך של הפריימריז, מתכוון לנצח בו ולהוביל את המפלגה בדרך למהפך שלטוני".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נהגו בה כחפץ": אישומים נגד 11 מהמעורבים באונס הקבוצתי באילת

"נדקרתי 28 פעמים": הישראלי שנפצע קשה בפיגוע בראש העין מדבר

סעודיה: נאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לישראל לעבור מעל שטחנו

חבר הכנסת עפר שלח
חבר הכנסת עפר שלח | צילום: חדשות 13

"המפלגה הזו זקוקה לשינוי", המשיך, "היא זקוקה להוביל דרך חדשה. אמרתי בבחירות שאי אפשר יהיה להופיע לבחירות הבאות עם אמירות מעומעמות, עם אמירה ש'מה שיש לנו למכור זה שאנחנו נקיי כפיים'. אני חושב שאחרי 8 שנים בפוליטיקה, בניתי את הדרך שתוביל להישגים".

ולמרות שיש עתיד כולה מבוססת על מי שהקים אותה, לפיד, הוא עדיין סבור כי יש לו סיכויים לנצח אותו אם וכאשר יתקיימו פריימריז. "המפלגה לא רשומה על שמו של יאיר בטאבו. יש קבוצה, ואני בתוכה, שאחראית על ההישגים שלה, קבוצה שלא באה לידי ביטוי, בין השאר, בגלל הדרך שבה היא מתנהלת".

"כשיש אנשים מצויינים כמו מאיר כהן וקארין אלהרר - אבל כל מה שיש זה מנהיג שאומר שהוא יהיה היו"ר עד הכנסת ה-22, ואחר כך עד הכנסת ה-25 - באופן טבעי החבורה דוהה. אני אביא אותה לפרונט. בהנהגתי, אביא את האכויות של יש עתיד וזה יביא אותה להצלחה".

יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם במהלך השבעת הממשלה
יו''ר האופוזיציה יאיר לפיד נואם במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר היום, כאמור, כתב שלח בפוסט כי יש "צורך דחוף בחידוש פניה של יש עתיד". לדבריו, "דחיית הבחירות לכנסת מאפשרת לנו לבצע את מה שמתחייב כדי לבנות אלטרנטיבה ראויה לקראת הבחירות הבאות".

התגובות שהגיעו בהמשך חשדו שמדובר בספין, וכי כל העניין היה מתואם בינו לבין לפיד. שלח דחה את הטענות, ואמר: "לפני יומיים באתי ללפיד והצגתי בפניו את הדרישה (לקיום פריימריז). אמרתי לו שאני מתכוון להתמודד. מכיוון שלא קיבלתי ממנו את התשובה שרציתי לשמוע - והיא שהולכים לפריימריז, הוצאתי את ההודעה שהוצאתי".

"הודעתי לח"כים של יש עתיד שאני מתכוון להישאר במפלגה - הרי כבר התחילו ספקולציות שאולי זה מהלך בדרך החוצה. אז לא. אני במפלגה הזאת ואני מאמין בה. תרמתי לה 8 שנים ואין על זה ויכוח. אני חושב שיש עתיד זקוקה לשינוי הזה, גם בדרך וגם באיש". ומה אם לפיד יסרב לקיים בחירות פנים מפלגתיות? "אין דבר כזה", השיב. "אני אוביל את המהלך".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

אם ייבחר, הבטיח, יש עתיד תהיה "מפלגה בהירה, שקופה, שמשתפת את חצי מיליון האנשים שבחרו בה, מפלגה שעל כל תשובה ששואלים אותה היא עונה תשובה בהירה. זו לא מפלגה שיש לה תיוג של חולצה. אם שואלים אותי, אתן את תשובתי הן על פתרון שתי המדינות והן על הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. בשמונה שנים לא נודעתי כאדם שלא עונה תשובות - וזה מה שאעשה כיו"ר".

לבסוף, כשנשאל אם יוכל לשתף פעולה עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, ענה: "אני לא פוסל אף אחד - בטח שלא את בנט. המטרה להפיל את נתניהו היא חשובה, אבל הדרך שנציג - ואני מקווה שתזכה בבחירות, היא תקבע".