היועמ"שית לבג"ץ: "בן גביר התערב באופן לא חוקי בעבודת המשטרה"

גלי בהרב-מיארה הגישה בקשה לבג"ץ להורות לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להימנע ממתן הוראות והנחיות בנוגע למימוש זכות ההפגנה: "בשורה של פרסומים עלה כי השר לביטחון לאומי התערב באופן פסול ולא חוקי בעבודת המשטרה". לשכת השר בן גביר: "יש לשר סמכות להתוות מדיניות - גם בנושא הפגנות"

איתמר בן גביר, גלי בהרב-מיארה
איתמר בן גביר, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ביקשה הערב (שני) מבג"ץ יורה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להימנע ממתן הוראות והנחיות בנוגע למימוש זכות ההפגנה: "בשורה של פרסומים עלה כי השר לביטחון לאומי התערב באופן פסול ולא חוקי בעבודת המשטרה".

עוד כתבה בהרב-מיארה: "חמורה במיוחד ההתערבות הפוליטית בחופש המחאה נגד השלטון ובזכות ההפגנה. טענת השר שלפיה הוא ביקש למנוע מפגן הזדהות עם חמאס, נטענה ללא קשר לנסיבות של ההפגנה שאותה המשטרה בדקה ואישרה". היועצת המשפטית לממשלה הוסיפה: "בכל מקרה, מערכת אכיפת החוק מעמידה לדין פלילי עבריינים המזדהים עם החמאס, ללא קשר לפרסום כזה או אחר ברשתות החברתיות".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסרה בתגובה: "מצער מאוד שגם אחרי 7 באוקטובר, אצל היועמ"שית לא נלמד הלקח. מדובר בהנחיה של השר שלא לאפשר תמיכה בחמאס. עובדה כי לאורך כל ההפגנה המשטרה חששה שיונפו דגלי טרור ופעלה בכל המישורים נגד הנפת דגלים אלה. אין אירוע שמגיע לפתחו של בית המשפט שהיועמ"שית לא פועלת נגד השר בן גביר. מדובר ביועמ"שית מטעם ובעלת אג'נדה מאד ברורה".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לפי כל חוק ודין יש לשר סמכות להתוות מדיניות גם בנושא הפגנות ובוודאי שיש לשר אפשרות להורות למשטרה לאכוף את החוק ולא ולאפשר הפגנות לא חוקית. בשל השנאה לשר בן גביר היועמ"שית מתנהגת אליו כאילו הוא השר היחיד שמבקש שהמשרד יקיים את המדיניות שלו וכאילו שרי ביטחון פנים קודמים לא הנחו המשטרה לבצע את המדיניות שבה הם דוגלים. השר ימשיך להנחות את המשטרה לאכוף החוק ולא לאפשר הפגנות של תמיכה בחמאס", הוסיפו בהודעת השר.