הנגבי ראש המל"ל, אמסלם תקף: "אהיה ח"כ, זה מחיר הנאמנות"

אחרי שבחדשות 13 פורסם לראשונה כי אמיר אוחנה בדרך לתפקיד יו"ר הכנסת – נפגש בנימין נתניהו עם דוד אמסלם במשך כשעה וחצי. בתום הפגישה אמר האחרון: "אהיה ח"כ מן המניין, זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות". במקביל, ראש הממשלה המיועד החליט למנות את צחי הנגבי לראש המטה לביטחון לאומי

זמן צפייה: 05:29

חלוקת התפקידים של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ממשיכה, ולאחר שנודע כי ח"כ אמיר אוחנה צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת, הערב (שלישי) נתניהו החליט למנות את השר לשעבר צחי הנגבי לראש המטה לביטחון לאומי. במקביל, לאחר שנודע לו במהלך פגישה עם נתניהו שלא ימונה לתפקיד יו"ר הכנסת ולא יקבל את תיק המשפטים, חבר הכנסת דוד אמסלם הגיב לעניין בעזרת ציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר רון דרמר צפוי לקבל את ההצעה לכהן כשר המל"ל וכשר חוץ במחצית השנייה של הקדנציה, לאחר כ"ץ, אך נראה שהעניין טרם נסגר באופן סופי. נתניהו עדיין מתלבט למי להעניק את תיקי התחבורה והחינוך, כשחברי הכנסת מירי רגב ואלי כהן מעוניינים שניהם בתיק התחבורה, בעקבות השינויים והפיצולים בתיק החינוך.

לגבי חבר הכנסת עמיחי שיקלי, יו"ר הליכוד מתלבט האם להעניק לו את תיק החקלאות, או למנות אותו לראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. גם זהות שר התקשורת הבא טרם התבהרה, כשמתנהל כרגע מאבק משולש בין חברי הכנסת יואב קיש, גלית דיסטל-אטבריאן ושלמה קרעי, וככל הנראה אחד מהם ימונה לתפקיד.

Whatsapp Image 2022 04 25 At 1
עמיחי שיקלי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מתוך הניסיון של נתניהו לפרק את ההתאגדות הפנימית בליכוד של דוד ביטן, ישראל כ"ץ, דודי אמסלם ודני דנון, לפי שעה הוא ככל הנראה מרצה שניים מהם. כ"ץ זכה בתיק החוץ, וביטן שהגיע עם דרישה צנועה יחסית בדמות ראשות ועדת הכלכלה של הכנסת, קיבל גם כן את מבוקשו. כרגע אמסלם ודנון נשארו ללא תפקיד.

הערב פרסם ישראל כ"ץ פוסט בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "ראוי להדגיש כי מינוי שרי הליכוד בממשלה הוא בסמכותו הבלעדית של רה"מ, ואני וחברי נכבד כל הכרעה שיקבל, וזאת בניגוד לפרסומים תקשורתיים שקריים על אולטימטומים והתניות שהצבתי כביכול, שמטרתם לנסות ולזרוע מחלוקות ולפגוע בתהליך הקמת הממשלה".

חברת הכנסת מירי רגב
חברת הכנסת מירי רגב | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

בסביבת נתניהו טוענים שהגיע מסר מהמפלגות החרדיות, לפיו אין עניין שמירי רגב תכנס למשרד החינוך, מכיוון שיש ניסיון מר איתה מתפקיד קודם. ראש הממשלה המיועד השיב על דברים אלה בשיחה סגורה כי היא אכן לא תקבל את התפקיד, מכיוון שאינה מעוניינת בו.