פריצת דרך בין נתניהו לסמוטריץ': מסתמן כי דרעי יוותר על האוצר

ראש הממשלה המיועד ויו"ר הציונות הדתית נועדו בפגישה מרובעת עם יו"ר ש"ס ויריב לוין, על בסיס ההסכמה וההבנה שתיק האוצר הולך לסמוטריץ'. בינתיים גלנט מתקרב למשרד הביטחון - ולוין יקבל את תיק המשפטים

זמן צפייה: 04:10

פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני: בדרך להרכבת ממשלה, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגשו הערב (שני), וכפי שזה נראה כרגע - סמוטריץ' עומד להיות שר האוצר הבא של ישראל.

הערב נערכת פגישה מרובעת בהשתתפות נתניהו, סמוטריץ', יריב לוין ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שמתקיימת כבר על בסיס ההסכמה וההבנה שתיק האוצר הולך לסמוטריץ'. לדרעי לא היה פשוט לעשות את הוויתור הזה, בין היתר כי הוא לא רוצה לכתת רגליו אצל סמוטריץ' בנושא תקציבים.

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו אמר לסמוטריץ' שהוא יפקיד בידיו את האוצר, אך ביקש ממנו לוותר על אגף התקציבים ועל רשות החברות. לא נשמע סביר שסמוטריץ' יוותר על אגף התקציבים, ודרעי רוצה לוודא שתקציבים שחשובים לדרעי יוסכמו מראש על ידי שר האוצר הבא.

דרעי יקבל את משרד הפנים ואת תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, וכפי שזה נראה כרגע יואב גלנט ייכנס לתפקיד שר הביטחון. נתניהו מאוד רוצה לראות את שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר רון דרמר במשרד החוץ, והוא יפקיד בידיו את התיק אם הוא יחשוב שהוא יצליח להעביר את זה בליכוד.

יריב לוין
יריב לוין | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

במצב כזה, יריב לוין, ככל הנראה בעל כורחו, יכהן כשר המשפטים. איתמר בן גביר הוא השר הבא לביטחון הפנים, והעימות בין עוצמה יהודית לליכוד ככל הנראה יפתר בכך שעוצמה יהודית תקבל גם את משרד החקלאות. במשרד החינוך מסתמן קרב בין ניר ברקת לאלי כהן, שייתכן גם שיקבל תיק כלכלי.

יחסית לאלטרנטיבות, זה ככל הנראה הסיכום הכי נוח שנתניהו יכול לחשוב עליו, מכיוון שסמוטריץ' הוא בעל הרוח הכי מהפכנית בממשלה המסתמנת, בשורה ארוכה של סוגיות שלא נוחות לנתניהו, ולכן ראש הממשלה המיועד בונה על זה שהוא יהיה עסוק במשרד האוצר.