נסראללה על עסקת המאה: "איש לא יכול לכפות את רצונו על הפלס'"

מזכ"ל חזבאללה התייחס במהלך נאום לתוכנית השלום האמריקנית הצפויה, והכחיש את הדיווח לפיו אמר כי תהיה בקיץ מלחמה עם ישראל. "לא חושב שישראל תפתח במלחמה על לבנון"

חסן נסראללה
חסן נסראללה | צילום: רויטרס

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, התייחס אתמול (שני) במהלך נאום לתוכנית השלום האמריקנית, הצפויה להתפרסם בקרוב, ואמר כי "כל השליטים בעולם לא יכולים לכפות את רצונם על הפלסטינים כל הם דבקים בתקווה". כמו כן, הכחיש נסראללה פרסום בעיתון כווייתי לפיו אמר במהלך פגישה עם מפקדים בארגון כי תהיה מלחמה בקיץ עם ישראל.

כאמור, נסראללה התייחס לדיווח הכווייתי, ואמר כי אני באופן אישי לא סובר שישראל תפתח במלחמה על לבנון. הימים האחרונים מוכיחים שהעורף הישראלי לא מוכן להתמודד עם הטילים. ראינו מה עשו טילים שנורו בטעות מעזה לתל אביב וצפונית לתל אביב. ישראל היא אויב שהאופי שלו הוא הונאה ורמייה, וכל האפשרויות צריכות להילקח בחשבון".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"נתניהו לא אהוד בישראל כטראמפ, ולכן ייאלץ לקבל את עסקת המאה"

גרינבלט: "הפלסטינים דבקים במושגים ישנים שלא מקדמים את השלום"

"צרפת ללבנון: 'ישראל לא תעמוד מנגד בנוגע למפעלי הטילים'"

חזבאללה מתעד את פעילות כוחות צה"ל בגבול
חזבאללה מתעד את פעילות כוחות צה''ל בגבול | צילום: חדשות 13

מזכ"ל חזבאללה הוסיף כי "ישראל תצטרך להיכנס קרקעית ללבנון במלחמה הבאה על מנת להילחם בחזבאללה מפני שעבר הזמן שבו ישראל הכריעה מלחמות מהאוויר". עוד הדגיש כי "תוכן המאמר שגוי לחלוטין, התזמון שלו רע לגמרי. לעולם לא אמרתי באף אחד מהישיבות שלנו שבקיץ תהיה מלחמה עם ישראל".

שלשום, בסיום פגישתם בכינוס שהתקיים במצרים, הוציאו שרי החוץ של הליגה הערבית הודעה משותפת, בה נכתב כי לא יקבלו את "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית טראמפ, אם לא תכלול מדינה פלסטינית על בסיס קווי 1967, שבירתה מזרח ירושלים. תמיכת הליגה הערבית בעמדת יו"ר הרשות הפלסטינית היא משמעותית, מכיוון שטראמפ קיווה שהעולם הערבי יפעיל לחצים על אבו מאזן לקבל את התוכנית.

שגריר צרפת היוצא בארצות הברית, ז'ראר ארו, אמר כי ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, שעומד בראש צוות תוכנית השלום, אמרו לו שבגלל שטראמפ יותר פופולרי מבנימין נתניהו בישראל, לא תהיה לראש הממשלה ברירה אלא לקבל את "עסקת המאה". "אני קרוב מאוד לג'ארד קושנר", אמר ארו, שסיים בשבוע שעבר את תפקידו, "תוכנית השלום האמריקנית תהיה קרובה למה שהישראלים רוצים. יש 99% שהיא תיכשל, אבל אסור לשכוח שיש גם סיכוי של אחוז אחד שהיא תצליח. לטראמפ יש יכולת ייחודית ללחוץ על הישראלים בגלל שהוא כל כך פופולרי בישראל".

ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנר | צילום: רויטרס

בתוך כך, צרפת החלה לאחרונה להביע דאגה בנוגע למידע "מסוכן" שהועבר מישראל לארצות הברית, לפיו קיים מפעל לייצור טילים מדויקים בלבנון. כך מסרו מקורות דיפלומטיים ערביים לעיתון "אל-חייאת" הרואה אור בלונדון.

על פי המקורות, פריז הזהירה את ביירות, כי ישראל לא תעמוד מנגד כשמפעל כזה נבנה ומופעל על אדמות לבנוניות בתמיכה איראנית. עוד הוסיפו, כי צרפת, שעד כה שמרה על עמדה ניטרלית בכל הנוגע להטלת הסנקציות האמריקניות על איראן וחזבאללה דרך לבנון, מתקרבת יותר ויותר לעמדה האמריקנית.