הרצוג למפגינים מחוץ לביתו: "צריך להוציא את הכהניזם מהממשלה"

מפגינים נגד הממשלה התעמתו עם הנשיא יצחק הרצוג מחוץ לביתו. הם הטיחו בו האשמות שלפיהן הוא אינו פועל כנדרש במסגרת תפקידו. הוא אמר: "אתם עושים לי עוול, אני פועל לאחדות. אם אראה סכנה לדמוקרטיה - אעמוד בראש המחנה". המוחים שאלו אותו אם הוא תומך באחדות גם עם בן גביר. הרצוג: "את הכהניזם ודאי שצריך להוציא מהממשלה"

זמן צפייה: 00:44

מפגינים נגד הממשלה הגיעו היום (שבת) אל מחוץ לביתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בירושלים. הוא יצא אליהם ואמר: "אם אראה סכנה לדמוקרטיה - אעמוד בראש המחנה".

המפגינים הטיחו בהרצוג האשמות שלפיהן הוא אינו עושה מספיק במסגרת תפקידו כדי להשפיע על התמונה הפוליטית. אחת מהן אמרה: "אתה עושה לנו עוול". הוא השיב: "אתם עושים לי עוול. אני פועל לאחדות בכל חלקי החברה הישראלית". המוחים תהו אם הוא תומך גם באחדות עם שרים כגון איתמר בן גביר. הרצוג ענה: "ודאי שצריך להוציא את הכהניזם מהממשלה".

הנשיא התייחס גם לאלימות המתנחלים בכפר ג'ית שלשום - ואמר למפגינה שהפנתה אליו את השאלה כי "יש לך חצי מיליון בני אדם שגרים בהתיישבות, ש-99% מהם שומרי חוק. כולם בקרב ובמלחמה הזאת, עם איום נוראי על חייהם מכל כיוון. התפקיד שלנו עכשיו זה להיות מאוחדים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

השר בן גביר פרסם עם צאת השבת תגובה לדברי הנשיא: "כשהתמודד לנשיאות הוא נפגש איתי מספר פעמים כדי לקבל את תמיכתי. הוא כמובן גם אמר את כל מה שהיה צריך כדי לקבל את תמיכתי. אמנם הבהרתי לו אז שאצביע למרים פרץ, אולם מאז נפגשנו מספר פעמים, כשתמיד הוא החמיא כמה שרי עוצמה יהודית מוכשרים, כמה הוא מרוצה מחברי הכנסת שלנו, ואיך למרות שיש מחלוקות הוא מעריך אותי אישית עד מאוד".

"משעשע היה לשמוע את כבוד הנשיא מתרפס בפני קומץ אנרכיסטים שמנסים לנהל את המדינה ולעשות פילוג בעם", הוסיף בן גביר, "זה כמובן מצטרף ל'אות הכבוד' שהעניק לאנרכיסטים והסרבנים שפגעו בצה"ל והובילו לאסון 7 באוקטובר.  אולי מוטב שבוז'י ינהג כמו שנהג בחקירות המשטרה שלו ופשוט ישתוק - צביעות היא דבר מגעיל".