ביטן: "אסור שההייטק ייפגע, צריך לשקול כל החלטה"

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת השתתף באירוע "שבתרבות" בקריית אונו וטען כי צריך לשקול כל צעד במהפכה המשפטית כדי לא לפגוע בכלכלת המדינה: "לא יודע מה יקרה לשירותים שצריך לתת לאזרחים אם ההייטק נופל". על הרכב הוועדה לבחירת שופטים אמר: "מאמין שנתניהו ילך על נציג לקואליציה ונציג לאופוזיציה"

זמן צפייה: 02:22

חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן השתתף היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בקריית אונו, והתייחס להשלכות שיכולות להיות למהפכה המשפטית על הכלכלה הישראלית. ביטן טען כי חברות ההייטק חשובות מאוד לכלכלה, ושצריך לדאוג שאינן ייפגעו: "לא יודע מה יקרה לשירותים שצריך לתת לאזרחים אם ההייטק נופל. הם לא קובעים לנו, אבל צריך לבדוק מה ההשלכות של כל החלטה".

"הופתעתי במידה מסוימת מהמחאה. הופתעתי מהעוצמה. זה הרבה שבועות וגופים גדולים נכנסו לעניין", אמר ביטן על המחאה נגד המהפכה המשפטית. "צריך להבין שההייטק זו הנקודה הקריטית בכלכלה הישראלית. כמעט 38% מהכנסות המיסים של ישראל זה מההייטק, ויש חשיבות גדולה מאוד שהוא לא ייפגע", הוסיף.

עוד התייחס יו"ר ועדת הכלכלה להרכב הוועדה לבחירת שופטים, ואמר: "אני מאמין שבסופו של דבר נתניהו ילך על נציג אחד לאופוזיציה ואחד לקואליציה. אם יהיה סיכום כזה אנחנו נעמוד בו, לא תהיה שום בעיה". עוד הוסיף כי "כרגע צריך ללכת על מה שאפשר, לא צריך לפוצץ את הדברים. צריך להגיע לסיכום על הרכב הוועדה ואז נלך צעד קדימה. מה יהיה אחר כך? נדבר ונסתדר".

ח"כ שלום דנינו מהליכוד השתתף ב"שבתרבות" בבאר שבע ואמר: "טעינו שהבאנו את כל הרפורמה במאסה, היינו צריכים להביא סעיף סעיף". בנוסף אמר שהוא תומך בכך שיהיה נציג אופוזיציה בועדה לבחירת שופטים, ומשוכנע שכך יהיה, ויצביע בעד קארין אלהרר.

דוד ביטן באירוע ''שבתרבות'' בקריית אונו
דוד ביטן באירוע ''שבתרבות'' בקריית אונו

נזכיר כי שבוע של הכרעות ניצב בפני המערכת הפוליטית, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו מושך את ההחלטות עד הרגע האחרון - אך הוא מעוניין בבחירתה של ח"כ אלהרר מיש עתיד לוועדה כדי למנוע את פיצוץ השיחות בבית הנשיא.

בתוך כך, ביום רביעי רשימת המועמדים לחברות בוועדה לבחירת שופטים נסגרה, ובזמן שבאופוזיציה הבינו שעדיף להגיע למעמד מאוחדים, והצליחו להתאחד סביב ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד כמועמדת מוסכמת, בקואליציה יש אינפלציה של מועמדים עם לא פחות מתשעה, כששישה מהם מהליכוד: אביחי בוארון, טלי גוטליב, אלי דלל, ניסים ואטורי, משה סעדה ומשה פסל. מעוצמה יהודית הגישו מועמדות יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך, ואוריאל בוסו מש"ס.

נתניהו ודרעי
נתניהו ודרעי | צילום: רויטרס

כאמור רוב המועמדים מגיעים מהליכוד, אך שם ניתן לקחת בחשבון שהוראה של ראש הממשלה בנימין נתניהו יכולה ליישר כמעט את כל מי שחיפש כותרת בעצם ההגשה. המועמד שהצטרף ברגע האחרון הוא ח"כ אוריאל בוסו מש"ס, וברור שבמפלגה אף אחד לא היה מגיש מועמדות בלי הנחייה ישירה של היו"ר אריה דרעי.

יש לציין שאפשר עדיין לשנות את רשימת המועמדים ואפשר למשוך הגשות בחזרה עד ההצבעה שתהיה ביום רביעי הבא בשעות הצהריים. באופוזיציה מבהירים שמבחינתם הסדר הפוך – קודם כל להקים את הוועדה ורק אז לראות האם ניתן להגיע להסכמות.