השר קרעי למוחים: "סרבנים מחוצפים, לכו לעזאזל, נסתדר בלעדיכם"

שר התקשורת מהליכוד כינה את המילואימניקים, בהם טייסים ורופאים שהודיעו כי יסרבו לשרת אם המהפכה המשפטית תעבור, כ"סרבנים מחוצפים". הוא הוסיף: "נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות"

שר התקשורת שלמה קרעי
שר התקשורת שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התקשורת שלמה קרעי פרסם הערב (שני) ציוץ בטוויטר שבו התייחס לאיומי הסרבנות השונים."יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם", כתב. "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו'. עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות". לאחר מכן כתב קרעי: "הסרבנות היא עצובה, מסריחה ואומללה. וקורעת את הלב. הסרבנות וגרורותיה. לא האמירות נגדה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי "הסרבנות מאיימת על העתיד הקיומי שלנו, אני משוכנע שנתגבר עליה הפעם. אין לסרבנות מקום עכשיו ואסור שיהיה לה מקום בעתיד". את הדברים אמר בבסיס ההדרכה של משמר הגבול בבית חורון. הוא הוסיף: "מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל - לא בצבא הסדיר ולא במילואים. לא היה לה מקום במלחמת השחרור, לא באוסלו ולא בהתנתקות".

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

נתניהו אמר עוד כי "הזרעים שנזרעים כאן יכולים להצמיח גידולי פרא במחלוקות הבאות שתבואנה. לכן, דווקא בחג פורים אנחנו צריכים לזכור את עיקרון האחדות שהוא בסיס כוחנו. כשהמן הרשע רצה למצוא נקודת תורפה בעם היהודי הוא אמר: 'ישנו עם אחד מפוזר ומפורד'; אבל בימים ההם - כמו בזמן הזה - קמנו כאיש אחד והלתכדנו והשגנו ניצחון לדורות. כך נעשה גם הפעם".

השר לביטחון לאומי בן גביר אמר: "אני קורא מכאן ליאיר לפיד ובני גנץ - גלו אחריות דווקא בחג החשוב הזה. בואו למהלך של אחדות שבסופו של דבר נבין כולנו שאנחנו מאותו עם. מותר לצעוק, מותר להפגין - אבל אסור שתהיה אנרכיה, אסור שתהיה הסתה, אסור שאשת ראש הממשלה תותקף במספרה ואסור שנראה שלטים עם מסרים קשים מאוד". לקראת "יום ההתנגדות" שצפוי ביום חמישי, הוא קרא למפגינים: "חופש המחאה הוא זכות יסוד, הוא ציפור נפשה של הדמוקרטיה. אנחו נילחם על זכותכם להפגין, נילחם על זכותכם לצעוק, אבל לא נאפשר לא הסתה, לא המרדה ולא פגיעה במדינת ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על הדברים: "מי שאחראי לכאוס ולשבר העמוק בחברה הישראלית ובצה"ל, זו רק הממשלה ההרסנית בתולדות המדינה. נתניהו, בממשלה שלך יושבות שתי מפלגות שסרבנות זה המצע שלהם, למה עליהן אתה לא אומר מילה? במקום מסיבות עיתונאים עלובות עם ליצן הטיקטוק תעצור את הטירוף".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר גם הוא: "מי שרוצה להוציא פוליטיקה מהצבא - לא עושה פוליטיקה בצבא. הסרבנות היא קודם כל שלך, נתניהו. אתה זה שמסרב לעצור את ההפיכה המשטרית ולהתחיל הידברות. אתה מסרב לשמוע את הקריאות של פטריוטים ישראלים וגורר מדינה שלמה לכאוס".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממארגני עצומת המילואים של מערך המבצעים המיוחדים: "ראש הממשלה עומד ליד עברין כהניסט שקורא למחיקת כפרים, ומטיף לנו נגד סרבנות ובעד לכידות לאומית. אל תשקר לנו לגבי לכידות, כשאתה מוביל מהפכה דיקטטורית אלימה. אל תקרא לנו סרבנים, ואל תקרא לנו איום קיומי. אנו לא נתנדב לשרת תחת דיקטטורה. לא יקרה. השקרים שלך לא עובדים עלינו".

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי יקיימו מחר פגישה עם חיילי מילואים מהיחידות השונות בצה"ל. המפגש יתקיים בלשכת שר הביטחון בקריה.