רגב: "כל עוד לא תהיה נגישות לפריפריה - נמתין עם תוכנית המטרו"

במסגרת טקס חילופי השרות במשרד התחבורה, השרה הנכסנת הודיעה כי הנחתה לבחון מחדש את נתיבי התחבורה הציבורית בכביש 1: "לראות נת"צ ריק - לא בבית ספרי". עוד הוסיפה השרה כל עוד לא יהיה חיבור תחבורתי מדן ועד אילת - היא תתנגד למס גודש ולתוכנית המטרו. "הפריפריה לא תממן את גוש דן"

שרת התחבורה מירי רגב וסגן השר אורי מקלב

חמישה ימים לאחר השבעת הממשלה החדשה, והיום (שני) התקיים טקס חילופי השרות במשרד התחבורה, במהלכו שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב וסגן השרה אורי מקלב נשאו דברים ונפגשו עם הנהלת המשרד. מי שלא נכחה בטקס היא השרה היוצאת מרב מיכאלי. בנאומה, השרה רגב התייחסה לרפורמות ולתוכניות שהיא עתידה לקדם במשרד.

"אני חוזרת למשרד חדורת מוטיבציה להמשיך את הרפורמות שקידמתי בקדנציה הקודמת יחד עם רפורמות חדשות", אמרה. "משרד התחבורה הוא גדול ומשמעותי, כלכלי וחברתי, עם השפעה על חייהם של כל אזרחי ישראל. אנחנו מבזבזים זמן יקר בכבישים ואין פתרונות קסם - קצב גידול התשתיות לא עומד בקצב גידול האוכלוסייה. הסעת המונים הם הפתרון", קבעה. עוד השרה רגב הוסיפה: "אני מתכוונת להחזיר פתרונות כמו רכבות על גלגלים, שאטל ימי, רכבל, רחפנים ועוד". לדבריה, "נביא תקנה של שכחת ילדים ברכב - אותה תקנה שהגברת מיכאלי ניסתה לבטל".

"הנחיתי לבחון מחדש את נתיבי התחבורה הציבורית בכביש 1, כי לראות נת"צ ריק - לא בבית ספרי. רה"מ דיבר איתי על הקמת רכבת מהירה שתחבר את מדינת ישראל לאורכה ולרוחבה בין קרית שמונה לאילת". בהמשך, השרה התייחסה לתוכנית המטרו ועל התוכנית להטלת מס גודש בגוש דן. "כל עוד לא יהיה חיבור של מדינת ישראל מדן ועד אילת - אתנגד לקידום תוכנית מס הגודש. הפריפריה לא תממן את גוש דן", הדגישה השרה. "כל עוד לא תהיה נגישות לפריפריה, אעשה הכל כדי להמתין עם תוכנית המטרו", הוסיפה.

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בת''א
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בת''א

בהמשך, ציינה השרה רגב כי המשרד בראשותה יעודד נסיעה על כלי רכב חשמליים. "אי אפשר לדבר בשני קולות. מצד אחד - להגדיל מס על מכוניות חשמליות ולהטיל מס נסיעה, ומצד שני - לעודד נסיעה בכלי רכב חשמליים". עוד השרה טענה כי יש לחזק את נמל התעופה בן גוריון: "יש לפעול באופן מיידי להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג - פעלתי להקמת שדה תעופה משלים בנבטים והוא יוקם במהירות".

בהתייחסה לקטל בכבישים, השרה הודיעה כי הגישה תוכנית מפורטת להורדת מספר ההרוגים בכבישים בחצי, עד לסוף שנת 2030. עוד טענה השרה בנאומה כי הוצע לה לכהן כשרת החוץ, האנרגיה והחינוך אבל היא בחרה והתעקשה לחזור למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

"בתקופה הקרובה יזומנו אליי בכירי המשרד להצגת תוכנית עבודה, כדי שנוכל לבוא מסודרים מול משרד האוצר בדיוני התקציב. מי שלא ידע לעמוד ביעדים ותקציב - לא יהיה פה! יוקם קבינט תחבורה בהובלת רה"מ ושרת התחבורה שיטפל בפרויקטים גדולים: רכבת קליע (רכבת מהירה - ח"ז) מדן ועד אילת. באנו לעבוד. העם אמר את דברו. למדנו בשנה האחרונה שפקידים הם רק פקידים, אנשי מקצוע הם רק אנשי מקצוע, באנו למשול. לא באתי להתנצל", סיימה השרה.

סגן שרת התחבורה אורי מקלב נשא גם הוא דברים. "אני שמח לחזור למשרד התחבורה יחד עם שרת התחבורה רגב. משרד התחבורה הוא משרד דינמי שמשפיע על כל סדר היום של האזרח בישראל, מהיציאה מהבית יעד שהוא שב, בתחבורה הציבורית, בתשתיות ועוד. יש לנו תוכניות רבות לפיתוח ושדרוג התחבורה הציבורית. זה לא סוד שהיו מחלוקות עם הממשלה הקודמת, רפורמת דרך שווה תשונה ותותאם למדיניות השוויוניות של הממשלה החדשה. מה שעומד נגד עינינו זה טובת האזרחים", אמר.