היועמ"שית לא תגן על אמסלם וקרעי בבג"ץ: "קחו ייצוג נפרד"

גלי בהרב-מיארה הודיעה לשרים כי לא תוכל להגן עליהם בעתירה בעניין ההחלטה להעביר מתפקידו את יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מתפקידו, לאור "פגמים מהותיים" בהליך. "הפעלת סמכות השרים אינה מבוססת על תשתית עובדתית התומכת בהפעלת סמכות חריגה זו"

דוד אמסלם, גלי בהרב-מיארה, שלמה קרעי
דוד אמסלם, גלי בהרב-מיארה, שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה הערב (שלישי) לשרים דוד אמסלם ושלמה קרעי כי היא לא תגן עליהם בעתירה בבג"ץ בעניין ההחלטה להעביר מתפקידו את יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מתפקידו - וכי יש באפשרותם לקבל ייצוג נפרד לשם הצגת עמדתו בבית המשפט.

בהודעה היועמ"שית נכתב: "במענה לפניות הרינו לעדכן כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, עדכנה את שר התקשורת, הד"ר שלמה קרעי, בדבר עמדתה המשפטית לפיה ההחלטה להעביר את יו"ר דירקטוריון חברת הדואר מכהונתו בטענה כי 'אינו ממלא את תפקידו כראוי', לוקה בפגמים מהותיים היורדים לשורשו של ההליך".

עוד היא הוסיפה: "עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה גובשה לאחר בחינה מעמיקה של התשתית המשפטית והתשתית העובדתית שהציגו השרים שעמדה בבסיס החלטתם ולאחר שנפגשה עם שר התקשורת והשר לשיתוף פעולה אזורי ושמעה את התייחסותם לסוגייה".

דואר ישראל
דואר ישראל | צילום: רויטרס

"בהתאם לעמדת היועצת המשפטית לממשלה, הפעלת סמכות השרים להדחת יו"ר הדירקטוריון אינה מבוססת על תשתית עובדתית התומכת בהפעלת סמכות חריגה זו. דהיינו, אין הלימה בין טענות השרים כלפי יו"ר הדירקטוריון לבין התשתית העובדתית עליה ביקשו לבסס את החלטתם. בנוסף, נמצאו פגמים באופן בו קוימה חובת השימוע לפני ההדחה".

"בהתאם לכך, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה כי ישנה מניעה לקבל את החלטת השרים להעביר מכהונתו את יו"ר דירקטוריון חברת הדואר וככל שיעמדו על ההחלטה לא תוכל להגן על עמדתם במסגרת העתירה התלויה ועומדת בבג"ץ בעניין זה. כמו כן, בהמשך לבקשתו של שר התקשורת, הודיעה לו היועצת המשפטית לממשלה, כי יש באפשרותו לקבל ייצוג נפרד לשם הצגת עמדתו בעתירה בבג"ץ בעניין החלטתו להעביר את יו״ר דירקטוריון חברת הדואר מתפקידו".

השר דוד אמסלם
השר דוד אמסלם | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
שר התקשורת שלמה קרעי
שר התקשורת שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר קרעי מסר בתגובה: "היועמ"שית תמשיך לייצג את אלו שפגעו קשות בשירותי הדואר לפריפריה ולאוכלוסיות החלשות, ואנחנו נמשיך לייצג נאמנה את הציבור בישראל. נפעל למינוי יו"ר דירקטוריון לדואר שיתקן את הכישלון המהדהד בפיתוח מנועי הצמיחה ובהפקרת השירות לציבור. אחריות מגיעה עם סמכות, ומי שחושב שהאחריות היא על נבחרי הציבור אבל הסמכות לא - טועה. אני סמוך ובטוח שעניין זה מובן מאליו לכל בר דעת".