סקר חדשות 2: התחזקות דרמטית לליכוד ונתניהו

לאחר ביקור טראמפ וחיזוק מעמדו של ראש הממשלה, המספרים מראים כי אם הבחירות היו נערכות היום היה זוכה נתניהו לשחזר את ההישג של בחירות 2015 בראשות הליכוד

מוביל בפער ניכר. נתניהו (חדשות 2)

נתניהו מתחזק משמעותית, לפיד נותר מאחור: אחרי ביקור טראמפ והחברות הקרובה שהפגין כלפי ראש הממשלה נתניהו, מפלגתו קוצרת את הפירות - ומטפסת בחזרה למקום הראשון בסקרים. סקר מכון "מדגם" של מנו גבע וד"ר מינה צמח בשיתוף איי פאנל שנערך עבור חדשות 2, מגלה כי לו הבחירות היו נערכות היום - נתניהו היה נבחר לקדנציה חמישית בראשות הממשלה, בפער גדול ממתחריו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי הסקר, נתניהו והליכוד זוכים ל-30 מנדטים - בדומה להישג מבחירות 2015: מדובר בעלייה של 8 מנדטים לעומת הסקר הקודם. חלק גדול מהמנדטים ששבים לליכוד מגיעים מיש עתיד ויאיר לפיד שיורדים דרמטית ומקבלים בסקר רק 22 מנדטים.

פער גדול לטובת ראש הממשלה (חדשות 2)
פער גדול לטובת ראש הממשלה (חדשות 2)

הרשימה המשותפת זוכה בסקר ל-13 מנדטים בדומה לכוחה כעת והמחנה הציוני שנקרע בפריימריז שסופם אינו ידוע עם 12 מנדטים בלבד. הבית היהודי בראשות בנט חווה ירידה איטית אךעקבית ורצופה בחודשים האחרונים ומקבל רק 9 מנדטים - אחד יותר מהמצב כיום.

add
צילום: (חדשות 2)

ש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים וכך גם כולנו, מפלגתו של שר האוצר כחלון ומפלגתו של שר הביטחון ליברמן. מרצ עם 6 מנדטים ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון לא עובר את אחוז החסימה.

as
צילום: (חדשות 2)

חזרה של ברק מחזקת את העבודה, אבל לא מספיק

ומה קורה אם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מחליט לחזור לזירה ועומד בראשות המחנה הציוני? הוא מקבל רק 3 מנדטים יותר מהמצב הנוכחי - 15 מול 12, אלא שזה לא מספיק כדי לאתגר את נתניהו. 3 המנדטים האלה מגיעים מיאיר לפיד, ממרצ ו-1 מהימין.

ברק מביא לעבודה עוד 3 מנדטים (חדשות 2)
ברק מביא לעבודה עוד 3 מנדטים (חדשות 2)

כששאלנו מי מהמועמדים הכי מתאים לכהן כראש הממשלה, נתניהו מוביל בפער גדול מאוד: 35% מהנשאלים מעדיפים אותו, לפיד במקום השני עם 14%, אהוד ברק במקום השלישי עם 9%, יעלון עם 6%, בנט עם 5% והרצוג עם 4%.

נתניהו מוביל גם בהתאמה לראשות הממשלה (חדשות 2)
נתניהו מוביל גם בהתאמה לראשות הממשלה (חדשות 2)

כששאלנו האם הנשאלים בעד הסכם שלום המבוסס על פתרון שתי מדינות על בסיס קווי 67 עם שמירה על גושי ההתנחלות הגדולים, 47% השיבו שהם בעד, 39% התנגדו ו-14% השיבו שהם לא יודעים. עם זאת, ייתכן שהכללה של חלוקת ירושלים בסקר כזה הייתה מובילה להתהפכות של הנתונים.

הציבור בוחר ימין אבל בעד הסדר (חדשות 2)
הציבור בוחר ימין אבל בעד הסדר (חדשות 2)