במעלה אדומים, אפרת וקידר: אושרו כ-3,500 יחידות דיור חדשות ביו"ש

מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון אישרה אלפי יחידות דיור חדשות, החלטה שהתקבלה בין היתר בעקבות הפיגוע בו נרצח מתן אלמליח בכביש 1. סמוטריץ': "איפה שיש התיישבות במרחבי הארץ שלנו יש ביטחון"

מעלה אדומים
מעלה אדומים | צילום: רויטרס

מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון אישרה היום (רביעי) כ-3,500 יחידות דיור חדשות במעלה אדומים, אפרת וקידר, החלטה שהתקבלה בין היתר בעקבות הפיגוע במחסום א-זעיים בכביש 1 לפני כשבועיים, בו נרצח מתן אלמליח בן ה-26 ממעלה אדומים ועשרה בני אדם נוספים נפצעו.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' מסר: "השנה עשינו דברים גדולים למען ההתיישבות, זו התחלה טובה. במקביל לאישורי יחידות הדיור אנחנו מקדמים הסדרה של ההתיישבות הצעירה, סקרי קרקע והכרזות, מרכיבי ביטחון וכבישים ביהודה ושומרון בהיקפים חסרי תקדים. אויבנו מבקשים לפגוע בנו ולהחליש את אחיזתנו בארץ והמסר שלנו הוא הפוך לחלוטין. מדינת ישראל תמשיך בע"ה לצמוח ולהתפתח בכל מרחביה, וההתיישבות תמשיך לגדול לשגשג ולפרוח".

"היום כולם כבר מבינים", הוסיף סמוטריץ', "איפה שיש התיישבות במרחבי הארץ שלנו יש ביטחון, איפה שאין התיישבות יש מפלצות של טרור שמאיימות על מדינת ישראל כולה. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא רצועת הביטחון של מדינת ישראל - מגן ישראל. אני מודה לראש ממשלה, לשר הביטחון, לשר לעניינים אסטרטגיים ולאנשי המינהל האזרחי ולשכת התכנון על שיתוף הפעולה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק מסרה בתגובה: "כמעט 3,500 יח"ד נוספות ביו"ש! הבטחנו - מקיימים. תודה ‎לשר סמוטריץ'. יחד נמשיך לקדם את ההתיישבות"