ביקורת בליכוד על ההסכמים הקואליציוניים: "מבקשים עוד ועוד"

חבר הכנסת דוד ביטן התייחס בריאיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל להסכמים בין יו"ר מפלגתו לבן גביר והמפלגות החרדיות, ואמר: "נתחים מהתיקים של הליכוד עברו אליהם וגם הרבה מוועדות הכנסת - זה לא במקום". ביטן התייחס גם לתפקיד שהוצע לו, בראשות ועדת הכלכלה וטען כי הדבר איננו בעייתי: "זה שיש לי כתב אישום לא אומר שאני אשם"

נתניהו, דרעי, בן גביר
נתניהו, דרעי, בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת מהליכוד דוד ביטן התייחס היום (חמישי) בתוכנית של רזי ברקאי בגלי צה"ל להסכמים הקואליציוניים בין ראש מפלגתו בנימין נתניהו לבין ראשי המפלגות הקואליציה ואמר: "בן גביר והחרדים כל הזמן מבקשים עוד ועוד דברים. נתחים מהתיקים של הליכוד עברו אליהם וגם הרבה מוועדות הכנסת - זה לא במקום".

ביטן גם התייחס לדרישת בן גביר לווטו בוועדת השרים לחקיקה, ואמר: "אז באמת הוא ישלוט בממשלה. הגיע הזמן שיפסיקו לתת לו דברים ולהגיד לו 'זה מה שיש'. הווטו לא מגיע לו".

דוד ביטן
דוד ביטן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביטן סיפר כי "נתניהו הציע לי להיות יו"ר ועדת הכלכלה וכנראה שאסכים", כשנאמר לו על ידי ברקאי שזה בעייתי, השיב ביטן: "מה בעייתי בזה? אם אני יכול להיות חבר כנסת, אני יכול לכהן בכל תפקיד. זה שיש לי כתב אישום לא אומר שאני אשם".

דוד ביטן ובנימין נתניהו
דוד ביטן ובנימין נתניהו | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אמש, דקות לפני פקיעת המנדט הודיע ראש הממשלה המיועד נתניהו לנשיא יצחק הרצוג כי עלה בידו להקים ממשלה. ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד תקף את הממשלה הצפויה לקום, ואמר: "עלה בידם של בן גביר וסמוטריץ' להקים את הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה".  עוד הודיע לפיד כי הערב בשעה 20:15 יקיים מסיבת עיתונאים בתל אביב.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב גם כן להודעתו של נתניהו, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "עלה בידו להרכיב ממשלת חושך. עלה בידו לקדם מדינת הלכה. עלה בידו לתעדף אברכים על פני חיילי צה״ל. עלה בידו לייצר הפרדה מגדרית בחסות החוק. עלה בידו לקבור את חזונם של הרצל וז׳בוטינסקי. ובידנו עלה להיאבק בכל זה בנחישות והתמדה ולהבטיח תקווה ואור לאזרחי ישראל".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90