הפתקים השגויים שהוחזרו: בליכוד חוששים מפסילת קולות משמעותית

בליכוד גילו שמיליוני פתקי הצבעה שהדפיסו כדי לחלק בסניפים למצביעי המפלגה - הודפסו עם טעויות. במפלגה ניסו לעשות להם מעין ריקול, והחשש הוא שהפתקים הפסולים כבר הגיעו לקלפי, וימשיכו להגיע למוקדי ההצבעה. במקביל, השרה שקד שוחחה עם בכיר בליכוד על המשך ריצתה בבחירות

זמן צפייה: 02:10

בליכוד גילו היום (שני) שמיליוני פתקי הצבעה שהדפיסו כדי לחלק בסניפים למצביעי המפלגה - הודפסו עם טעויות. כך פרסמה הבוקר טל שלו באתר וואלה! בעקבות כך, במהלך היום, בליכוד ניסו לעשות מעין ריקול לאותם הפתקים, והחשש הוא שהפתקים הפסולים הגיעו כבר לקלפי, וימשיכו להגיע למוקדי ההצבעה, וזאת למרות המאמצים של הליכוד.

הערב, עו"ד אילן בומבך, נציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית, הגיש בקשה לאשר את הפתקים הללו, אם יגיעו אל הקלפי. בוועדת הבחירות צפויים לדון בבקשת הליכוד רק אם יירשמו עדויות קונקרטיות לטענות הליכוד. כשהקרב כל כך צמוד, כל מקרה כמו זה שעשוי לייצר איזה שהוא פתח לוויכוחים וטענות לפסילת קולות, יכול להעסיק אותנו גם ביום שאחרי הבחירות.

שרת הפנים איילת שקד
טרם הודיעה על פרישה. שרת הפנים איילת שקד | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אתמול דיווחנו במהדורה המרכזית כי מי שנעלמה מדפי המסרים של הליכוד היא שרת הפנים איילת שקד. בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי עוד אתמול, השרה שקד שוחחה עם בכיר הליכוד יריב לוין, אותו שאלה על דעת הליכוד, האם זה נכון מבחינתם שהיא תמשיך לרוץ. לחדשות 13 נודע כי המסרים שהועברו לשקד מהליכוד ומלוין הם שבליכוד לא מוטרדים מהריצה שלה, לפחות לא בינתיים.

בליכוד מבינים את המשמעויות של הריצה שלה על חלוקת הקולות, ומעריכים שאם היא כבר מתמודדת ולא פורשת, עדיף שלא תעבור את אחוז החסימה, כך שתעלה את מספר הקולות הכשרים וגם את אחוז החסימה. בסביבת שקד ולוין הבהירו היום כי לא מדובר בסיכום בין השניים.

ח''כ איתמר בן גביר
הציע לסייע לנתניהו, שסירב להצעה. ח''כ איתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בשעות האחרונות, בסביבתו של ח"כ איתמר בן גביר פועלים כדי לתאם שיחת טלפון עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בן גביר מצידו, מעוניין להציע את עזרתו בשינוע מצביעי ליכוד שאינם יכולים להגיע אל הקלפיות. לפי שעה, נתניהו לא השיב לבקשותיו של בן גביר לקיים שיחה שכזו. נראה שנתניהו מרגיש שהוא עזר לו קצת יותר מידי בקמפיין הנוכחי.