גנץ על בן גביר: "מרשה לעצמו לחזור ל-6 באוקטובר, פוגע בביטחון"

על רקע אי-הארכת כהונתה של רב-גונדר פרי, שנעשתה בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כניסתו של גנץ לממשלה בעקבות פרוץ המלחמה, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בן גביר והשר בני גנץ - שאמר: "מי שחושב שאפשר להחליף ראשי זרועות ביטחוניות בזמן מלחמה - פוגע בביטחון ובלכידות"

זמן צפייה: 08:27

אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע אמש (שלישי) כי החליט שלא להאריך את כהונתה של נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, בשל "חוסר אמון מוחלט", נפגשו אחר הצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בן גביר והשר בני גנץ. האחרון נשא דברים הערב - ואמר: גנץ: "מי שחושב שאפשר להחליף ראשי זרועות ביטחוניות בזמן מלחמה - פוגע בביטחון ובלכידות". לדבריו," לצערי, בימים האחרונים יש מי שמרשים לעצמם לחזור ל-6 באוקטובר".

מהמחנה הממלכתי נמסר כי "אין שום סיכום. החלפת בעלי תפקידים בכירים בכלל, וראשי ארגונים ביטחוניים בפרט, בעת הזו, פוגעת בתפקוד המדינה בעת מלחמה ואינה נכונה. אנו מצפים מראש הממשלה למנוע את הפגיעה הזו בביטחון המדינה ולא לאפשר החלטות משיקולים פוליטיים בניהול המערכה".

נציבת שב"ס קטי פרי, השר איתמר בן גביר
נציבת שב"ס קטי פרי, השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השר בני גנץ
השר בני גנץ | צילום: רויטרס

אי-הארכת כהונתה של רב-גונדר פרי נעשית בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם כניסתו של יו"ר המחנה הממלכתי גנץ לממשלה בעקבות פרוץ המלחמה. על-פי ההסכמים, שנחתמו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, כהונותיהם של בכירים בשירות הציבורי היו אמורים להתארך בעקבות המצב הביטחוני.

בן גביר לא רואה את עצמו כמחויב להסכם שנחתם בין נתניהו וגנץ, והוא ניסה להסביר את סיום כהונתה של הנציבה בכך שישנם "פערים שאינם ניתנים לגישור", ובעקבות כך שהיא "נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה".

בהודעה מטעם השר לביטחון לאומי, פורטו המקרים בהם רב-גונדר פרי פעלה בניגוד לעמדתו, ונכתב כי היא "ניהלה מו"מ עם מחבלי חמאס על תנאיהם, ביקשה לטייח ולהסתיר מהשר את המתרחש באירוע חמור שאירע בבית הסוהר רימונים והתנהלה באופן כושל בטיפול בראש ארגון הפשיעה כוטייר".

תנ"צ קובי יעקובי
ניצב קובי יעקובי | צילום: דוברות המשטרה

המועמד המוביל להחליף את פרי הוא ניצב קובי יעקובי, מקורבו של בן גביר. במקביל, בן גביר נפגש עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, ודן איתו בסוגיית הארכת כהונתו. השניים ייפגשו שוב בהמשך והחלטה צפויה להתקבל בקרוב.