האוצר נגד יוזמת קרעי: "חשש להגדלת תלות התאגיד בממשלה"

פרסום ראשון: היועץ המשפטי של משרד האוצר, אסי מסינג, הוציא חוות דעת ובה פסל את הצעדים שתכנן שר התקשורת להכניס לתקציב. "אין אזכור לעבודת מטה מקצועית כלשהי שבוצעה ואשר מבססת הנמקה כלשהי לתכליתו של המהלך"

שר התקשורת שלמה קרעי על רקע אולפן התאגיד
שר התקשורת שלמה קרעי על רקע אולפן כאן 11 | צילום: מרים אלסטר, אבשלום ששוני / פלאש 90

היועץ המשפטי של משרד האוצר עו"ד אסי מסינג פסל היום (שלישי) את צעדי שר התקשורת שלמה קרעי שנועדו לפגוע בתאגיד השידור "כאן". בחוות הדעת של היועץ המשפטי נכתב כי הטיוטה שרצה קרעי להכניס לתקציב "מוצע לבטל את אחד מהיסודות העומדים בבסיס עצמאות התאגיד והוא מקורו התקציבי הבלתי תלוי".

היועץ המשפטי התייחס לכוונתו של קרעי לבטל את אפשרות התאגיד לקבל הכנסות מפרסום. לטענתו "שינויים אלה יוצרים חשש להגדלה משמעותית של תלותו של התאגיד בממשלה, וזאת בניגוד לכל האמור בדברי ההסבר להצעת החוק ולמסקנות".

שר התקשורת שלמה קרעי
שר התקשורת שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על פי חוות הדעת, "אין אזכור לעבודת מטה מקצועית כלשהי שבוצעה ואשר מבססת הנמקה כלשהי לתכליתו של המהלך והשפעתו על עצמאות התאגיד כאמור. כלל לא ברור כיצד המוצע בטיוטת הצעת ההחלטה של משרד התקשורת עולה בקנה אחד עם מי ממטרותיה של התכנית הכלכלית השנתית ומה ההצדקה לשילובו בה".

היועץ המשפטי של משר האוצר ממשיך ומוסיף כי אם תקציב התאגיד ישולב עם התקציב הכללי, כלל לא ברור מה יהיו המקורות התקציביים וכי "תידרש פעולה מאזנת בהיקפים של מאות מיליוני שקלים". בנוסף, טוען מסינג כי המועד האחרון להעברת שינויים מבניים חל ב-26 בינואר, בעוד שקרעי הגיש את הצעותיו ב-9 בפברואר.

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו

בתוך כך, אתמול פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החל לעסוק בענייני התקציב. אתמול הוא קיים היום דיונים בעניין בתל אביב על מנת להתרחק ממוקד ההפגנה. ראש הממשלה לא התפנה לדיונים עד כה והוא לא נכנס נכנס לפרטי התקציב באופן עמוק כמו שהוא רגיל בתור מוביל הקו הכלכלי. שר התקשורת העלה במהלך הדיונים הצעה שנועדה לפגוע בתאגיד ובגלי צה"ל אך נתניהו לא נתן אישור והיא לא תעלה לממשלה.