דרעי נגד אוחנה: "נתניהו עקץ אותי עם המינוי של יו"ר הכנסת"

היום פורסם כי בישיבת סיעה סגורה אמר שר הפנים כי נתניהו "עקץ" אותו עם מינויו של אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת, וכי הוא "לא מבין את הח"כים החרדים שהלכו לחבק אותו אחרי הנאום", זאת על אף שדרעי עצמו חיבק את אוחנה לאחר נאומו. במשך כל שנותיו בפוליטיקה דרעי לא נתפס באמירה נגד הקהילה הגאה - מה שמצביע על גודל האירוע • פרשנות

זמן צפייה: 01:50

החרדים מתחילים להבין את גודל האירוע: הממשלה הכי חרדית בתולדות המדינה - ודווקא אצלם מתמנה יו"ר כנסת, סמל שלטון וממלא מקום נשיא המדינה, אמיר אוחנה, הומו מוצהר עם בן זוג וילדים של השניים.

בימים האחרונים נשמעו קולותיהם של רבנים חשובים, כמו הרב מאזוז, כשהם מדברים בנושא כנגד אוחנה והקהילה הגאה, והיום פורסם ב"כיכר השבת" כי בישיבה סגורה של סיעת ש"ס אמר שר הפנים אריה דרעי: "נתניהו עקץ אותי עם המינוי של אמיר אוחנה, חשבנו שזה יהיה קיש או אמסלם. טעינו בהתנהלות במליאה, אני ברחתי מיד אחרי הנאום, לא מבין את הח"כים החרדים שהלכו לחבק אותו אחרי הנאום הזה".

יו''ר הכנסת אמיר אוחנה
יו''ר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

ראשית יצוין כי דרעי מכחיש את הדברים. בנוסף, דרעי צולם ותועד לאחר נאומו במליאת הכנסת כשהוא מחבק את אוחנה. כך או כך, זה חידוש עצום, כיוון שבמשך כל השנים שלו בפוליטיקה דרעי לא נתפס באמירה נגד הקהילה הגאה. הוא כמובן לא בעד, התורה לא מאפשרת לו, אבל מעולם הוא לא דיבר נגדם כדי לא לפגוע.

הדברים הללו מבהירים לנו כי מדובר באירוע דרמטי. הנוכחות של אוחנה, בן זוגו וילדיו, ילוו את המשך דרכה של הממשלה הזו.