3 ימים מההודעה: גלנט טרם פוטר - לחצים על נתניהו להשאירו בתפקיד

ראש הממשלה אמנם הצהיר לפני כשלושה ימים שיעביר את שר הביטחון מתפקידו, אך בפועל המהלך לא בוצע. על נתניהו מופעלים לחצים רבים להשאיר את גלנט בתפקיד, גם מכיוונה של ארה"ב, אך הוא אינו מעוניין בכך - ושוקל את ברקת ודיכטר כמועמדים להחליפו

זמן צפייה: 02:19

אמנם ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט לפני כשלושה ימים, אך לפי שעה גלנט עדיין מכהן בתפקיד וטרם פוטר. רה"מ לא מעוניין להשאיר את שר הביטחון בתפקידו, אך מופעלים עליו לחצים כבדים לנסות להגיע עמו להסכמות ולא לפטר אותו. ההתבטאות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחלקה ככל הנראה קשורה בכוונתו של נתניהו להדיח את השר שקרא לעצירת החקיקה.

גלנט מוכן לנסות ולהגיע לעמק השווה עם נתניהו, ואולי לספק התנצלות על עיתוי הנאום שנשא בזמן שנתניהו שהה בביקור מדיני בלונדון, אך לא על תוכן הדברים אותם נשא. רה"מ ככל הנראה לא יסתפק בכך. בשיחות סגורות הוא מעלה את האפשרות לא רק להתפטרות של גלנט במסגרת החוק הנורבגי, אלא על התפטרות רגילה מהכנסת, צעד שגלנט לא יסכים לבצע מכיוון שהוא מבין שאם יפעל כך, נתניהו עלול לפטר אותו לאחר מכן גם מתפקידו כשר.

Whatsapp Image 2023 01 24 At 2
שר החקלאות אבי דיכטר | צילום: פלאש 90

במקביל, נתניהו בודק חלופות. שר הכלכלה ניר ברקת נפגש עמו הערב במסגרת בחינת האפשרות שיחליף את גלנט, ונשאל מספר שאלות לגבי אופן התנהלותו בתפקיד במידה וימונה. גם עם שר החקלאות אבי דיכטר שוחח נתניהו במהלך היממה האחרונה.

בתוך כך, יש הרבה כעס מבחינתו של גלנט על דיכטר, ונראה שאם הפרשה לא תסתיים במינוי של דיכטר לתפקיד, הוא יסיים כ"פראייר", מהסיבה שהוא גם ביזה את כבודו בכך שרגע אחד פרסם הודעה שהוא כביכול בעד עצירת החקיקה ורגע לאחר מכן שינה את דעתו. אם לא יקבל את התפקיד, זה יהיה אקורד צורב לקריירה הולכת ודועכת.