נתניהו זעם על כ"ץ: "נותן לך את תיק החוץ ותוקפים אותי?"

אחרי שנתניהו הותקף בישיבת סיעת הליכוד על-ידי "אנשיו" של כ"ץ - הוא הטיח בו בפגישתם במצודת זאב את הדברים: "אני מציע לך את תיק החוץ, ואתה נותן לאנשיך לתקוף אותי כך?". עם זאת, סיכוייו של כ"ץ להיות ראשון ברוטציה עם אלי כהן במשרד החוץ עדיין גבוהים

זמן צפייה: 03:25

הקרב על תיק החוץ עדיין ניטש: אחרי שישראל כ"ץ הגיע מוקדם יותר היום (רביעי) למצודת זאב שבתל אביב והתבשר כי לא יקבל את תיק החוץ - נראה שהסאגה תימשך עד השעות הקטנות של הלילה. לחדשות 13 נודע כי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמנם תכנן לתת לכ"ץ את התיק למחצית הראשונה של הקדנציה - אך אז הגיע לישיבת סיעת הליכוד ושם הותקף על-ידי "אנשיו" של כ"ץ - דוד אמסלם ודוד ביטן. בתגובה, זעם נתניהו על כ"ץ.

במהלך השיחה, כך מתברר, אמר נתניהו לכ"ץ: "אני מציע לך את תיק החוץ, ואתה נותן לאנשיך לתקוף אותי כך?". למרות השיחה הקשה - סיכוייו של כ"ץ להיות ראשון ברוטציה עם אלי כהן עדיין גבוהים.

ישראל כ''ץ
ישראל כ''ץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בינתיים, נמשך מצעד התיקים בליכוד: נתניהו נועד עם חבר הכנסת שלמה קרעי ובישר לו כי ימונה לשר התקשורת. קרעי ידוע בתמיכתו בסגירת תאגיד השידור - עמדה שמחזיק בה גם ראש הממשלה המיועד. מוקדם יותר נפגש נתניהו עם ח"כ יואב קיש והודיע לו כי יקבל את תפקיד שר החינוך והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. לאחר יציאתו מהפגישה במצודת זאב אמר קיש לחדשות 13: "הרגשה מצוינת, נחכה למחר להשבעת הממשלה". קיש לא הגיב לשאלה כיצד יתמודד עם פיצול המשרד ומתן סמכויות ממשרד החינוך לאבי מעוז ממפלגת "נעם".

כמו כן, נתניהו נפגש היום עם ח"כ יולי אדלשטיין והודיע לו כי בכוונתו להביא לאישור סיעת הליכוד את מינויו ליו"ר ועדת חוץ וביטחון. תיקים נוספים שחוולקו היום הם תיק המשפטים, שכצפוי הולך לח"כ יריב לוין, ותיק החקלאות שניתן לח"כ אבי דיכטר.