לשכת רה"מ: נתניהו יעבור הלילה ניתוח בקע בהרדמה מלאה

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי במהלך בדיקה שגרתית במוצאי שבת, התגלה בקע אצל נתניהו - והוא יגיע לביה"ח הדסה עין כרם לצורך הניתוח שיבוצע בהרדמה מלאה. יריב לוין ימלא את מקומו. לפני הניתוח: רה"מ יערוך מסיבת עיתונאים

זמן צפייה: 04:02

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעבור הלילה (ראשון) ניתוח בהרדמה מלאה, בעקבות בקע שהתגלה אצלו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הבקע התגלה במהלך בדיקה שגרתית שעבר ראש הממשלה נתניהו במוצאי שבת. בהתייעצות עם רופאיו, הוחלט כי הלילה יגיע נתניהו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לצורך הניתוח, שיבוצע על-ידי מנהל האגף הכירורגי בביה"ח, פרופ' אלון פיקרסקי - שניתח בעבר גם את רעיית רה"מ. הניתוח צפוי להתבצע באזור השעה 21:00, ויארוך כמספר שעות. בזמן זה, ימלא את מקומו של נתניהו סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין. כמו כן, נתניהו יקיים היום בשעה 19:30 מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים.

לשכת רה"מ וביה"ח הדסה עין כרם נמנעו מלמסור פרטים על מהות הבדיקה השגרתית שעבר נתניהו, או מי ביצע אותה. לפי אנשי לשכתו, ראש הממשלה עובד כרגע כרגיל, וממשיך בסדר היום. בין היתר, רה"מ נתניהו ורעייתו שרה נועדו במשרדו בירושלים עם בני משפחות החיילות החטופות הנמצאות בשבי חמאס.

רה"מ בנימין נתניהו והשר יריב לוין בישיבת הממשלה
רה"מ נתניהו והשר לוין | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לפני כשלושה חודשים, לשכת ראש הממשלה פרסמה את דו"ח הבריאות השנתי של הצוות הרפואי של רה"מ נתניהו, בו נטען כי "מצבו הבריאותי תקין לחלוטין". עוד צוין בדו"ח כי "במהלך השנה שעברה רה"מ עבר בדיקות שגרתיות שנתיות, בלא כל ממצא חריג", ונוסף כי מאז השתלת קוצב הלב בגופו של רה"מ, "לא התרחשו הפרעות קצב או אירועים נוספים".

עוד נכתב בדו"ח הבריאות על מצבו הרפואי של רה"מ נתניהו כי "ראש הממשלה יציב לחלוטין מבחינה לבבית, ואינו זקוק לטיפול נוסף מלבד מעקב שגרתי". כמו כן, הוסף כי נתניהו "אינו תלוי בקוצב הלב" שהושתל בגופו לפני מספר חודשים.

רה"מ נתניהו בבית החולים שיבא-תל השומר
רה"מ נתניהו בבית החולים שיבא-תל השומר

כמו כן, באמצע חודש יולי האחרון הגיע ראש הממשלה לחדר המיון בבית החולים שיבא תל השומר, לאחר שחש ברע והתלונן על כאבים בחזה. ככל הידוע, הוא התעלף בביתו שבקיסריה - שם הוחלט לפנותו לבית החולים. בתחילה, טען נתניהו שהוא אושפז מכיוון שהוא סובל מהתייבשות. גורמים בסביבת נתניהו אמרו: "כרגע אין צורך בנבצרות או במינוי ממלא מקום".

כשבוע לאחר מכן, רה"מ נתניהו עבר בהצלחה ניתוח להשתלת קוצב לב. הוא הובהל לבית החולים שיבא תל השומר בפעם השנייה תוך שבוע בלבד, כאשר המכשיר שהותקן לניטור קצב ליבו התריע על הפרעה. רופאיו של נתניהו סברו כי הוא נמצא בסכנת חיים, ולאחר מכן הוחלט להבהיל אותו לבית החולים.