בן גביר על ארגוני הפשע: "איום קיומי, הגיע הזמן לטיפול שורש"

בטקס הענקת דרגות ומינויים במשטרה התייחס השר לתופעת הפרוטקשן: "מיליציות הפשע שמגשגות פה הפכו לצבא חמוש עם אלפי חיילים. גובי הפרוטקשן מאמללים את חיי התושבים בצפון ובדרום". על המינויים במשטרה: "מקווה שהמהלך יסייע למדיניות לחלחל עוד יותר לשטח"

השר בן גביר בטקס הענקת דרגות במשטרה
השר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נשא הבוקר (שלישי) דברים בטקס הענקת דרגות ומינויים במשטרה. הוא התייחס לפשיעה המאורגנת ולתופעת הפרוטקשן (גביית דמי חסות) - ואמר: "מיליציות הפשע שמשגשגות פה בשנים האחרונות והפכו לצבא חמוש עם אלפי חיילים, הן איום קיומי על מדינת ישראל".

"כל דוחות המודיעין מדברים על התרחישים הללו", הוסיף בן גביר, "גובי הפרוטקשן שמאמללים את חיי התושבים בצפון ובדרום אף הם מאמללים את חיי האזרחים והגיעה השעה לטפל בנושא בטיפול שורש. ולא פחות מזה חשוב הוא היחס השוויוני לכולם. לכל הציבורים בישראל יש חופש ביטוי להביע בצורה לא אלימה את דעתם. ולכל הציבורים בישראל יש את הקווים האדומים שאסור להם לחצות. אין בעלי דם כחול, אין איש מעל החוק, ואין אנשים חסרי דם".

השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי היום בטקס
השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי היום בטקס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר התייחס גם למינויי הניצבים החדשים, ואמר כי "באמצעות המינויים הללו אני מקווה שהמדיניות תחלחל עוד יותר לשטח ויעבור גם מסר ברור וחד למה אנחנו מצפים: חתירה למגע, נחישות, תקיפות ויצירתיות". עוד אמר בן גביר: "ראיינתי כל אחד מכם, בחנתי את נתוניכם, ראיתי את עבודתכם – ואני יודע שהמשטרה תהיה מופקדת בידיים טובות תחת פיקודכם. אנחנו בתחילתו של עידן חדש - רפורמה גדולה, שמגיעה אחרי שנים רבות של חוסר תקצוב המשטרה ושמיכה קצרה מאוד".

ניצב יורם סופר
ניצב יורם סופר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ניצב פרץ עמר
ניצב פרץ עמר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אנחנו מובילים לא רק רפורמה כלכלית, לא רק העלאת משכורות וגיוס אלפי שוטרים חדשים, אלא גם, ובעיקר, רפורמה בתפיסת הפעולה של המשטרה ושינוי כיוון במינוי תפקידים בכירים. יש לא מעט מה לשפר. אכן, שינויים לוקחים זמן, נשימה עמוקה והפנמה של כלל המערכת באשר לעקרונות היסוד של המדיניות. מאידך, גם אנחנו חייבים לדעת שהציבור מחכה בכליון עיניים לשינוי אמיתי - זה מגיע לכולנו. גם שיטת המינויים משנה כיוון, כל מי שמתמנה היום צמח מלמטה, מהשטח והגיע לאן שהגיע בעבודה קשה, בעשר אצבעות, בהשקעה, בהקרבה ובזכות עצמו".