נתניהו מגיב לטייסים: "הסרבנות - סכנה איומה שעלולה לעבור צד"

ראש הממשלה הגיב על לוחמי צוות האוויר שהודיעו שלא יתייצבו למילואים בעקבות דבריו של ראש הממשלה. "דורש ממערכת הביטחון עמידה תקיפה נגד הסרבנות". מוקדם יותר היום עידכנו מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית כי החל מיום ראשון יחל "שבוע השיתוק הלאומי"

ראש המשלה בנימין נתניהו
ראש המשלה בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (שישי) בביקורו בלונדון על מחאת הטייסים שהודיעו שלא יתייצבו למילואים בעקבות דבריו של ראש הממשלה אמש. "הכניעה לסרבנות זה סכנה איומה למדיניות ישראל. היא לא תפסק בצד מסוים, היא תעבור מצד לצד. השאלה הזאת מטרידה אותי מאוד. אני דורש ממערכת הביטחון עמידה תקיפה נגד הסרבנות".

"הטרנד בתקשורת זה להגיד שזה בסדר, אי אפשר לקבל את זה כשם שלא יכולנן להתנגד לזה בהתנתקות", הוסיף נתניהו. "אני יצאתי נגד זה בהתנתקות, הקלות שהדבר הזה מתקבל על ידי אנשים שמובילים מחנות. מחכה לראות לשעבר אחד שיעמוד ויגיד 'אי אפשר'".

Whatsapp Image 2023 03 03 At 1
טייסי חיל האוויר (ארכיון) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר: "סוף סוף נתניהו מבין שבלי צה"ל אין מדינה. אז הגיע הזמן להפסיק את המסלול המהיר לדיקטטורה ולעצור עכשיו. אנחנו נחושים ושבוע הבא המחאה תסלים. הכל תלוי בו.
הוא יעצור - אנחנו נעצור".

כזכור, מאז נאום נתניהו אמש הודיעו מאות לוחמי צוות אוויר על הקפאת התנדבותם, זאת בנוסף ל-180 שהיו עד אתמול. עד כה אמרו הטייסים שלא יתייצבו לאימון אבל מאתמול ההודעות הן על הקפאת השירות לאלתר. בנוסף אליהם, הודיעו הערב מעל 100 רופאי מילואים במכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי שלא יגיעו למילואים.

מכת''זית באיילון
מכת''זית באיילון | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

מוקדם יותר היום מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו כי "המאבק עולה שלב" ובשבוע הבא יתקיים "שבוע השיתוק הלאומי" אשר יכלול ימי שיתוק, פעולות התנגדות מול חברי הקואליציה והפגנת ענק בירושלים.

"מול הניסיון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבצע בשבוע הבא השתלטות עוינת על בית המשפט העליון, ולמנות שופטים שפוטים, תוך הפרה בוטה של הסכם ניגוד העניינים, פסיקת בג"ץ, והוראת היועמ"שית, מובילי ההתנגדות לדיקטטורה מכריזים על השבוע הבא כשבוע שיתוק לאומי", הודיעו מארגני המחאה.

מפגינים בתל אביב, הפגנה, מחאה, המהפכה המשפטית
מפגינים בתל אביב | צילום: חדשות 13