פרסום ראשון: הניסיון של דרעי להשתלט על עיריית טבריה

כחצי שנה לפני הבחירות ברשויות המקומיות, גורמים במשרד הפנים טוענים שח"כ אריה דרעי מנסה לשנות את החוק על מנת שיוכל להריץ לראשות העיר את מקורבו בועז יוסף, שמכהן בוועדה קרואה בעיר, ומנוע מלהתמודד בבחירות על-פי החוק

זמן צפייה: 01:52

כשברקע מערכת בחירות קרבה ברשויות המקומיות בחודש אוקטובר, הערב (שלישי) פורסם במהדורה המרכזית כי גורמים במשרד הפנים טוענים שחבר הכנסת אריה דרעי ומפלגתו ש"ס מנסים להשתלט על ראשות עיריית טבריה, בחסות החוק.

החל מ-2020 ועד היום פועלת בעיר טבריה ועדה קרואה. בראש הוועדה עומד אדם בשם בועז יוסף, שמונה על ידי דרעי בזמן שהיה שר הפנים, והוא נחשב למאוד מקורב לו. בקרוב, אמורות כאמור להתקיים בחירות לרשויות המקומיות, כך גם בטבריה. על-פי החוק, אסור לראש ועדה קרואה להתמודד בבחירות הקרובות. על מנת למנות את ראש הועדה למרות שאין אפשרות חוקית לכך, מנסים לשנות את החוק.

לפני מספר שבועות חבר הכנסת מהליכוד עמית הלוי ניסה לבדוק את החוק, ופנה ליועץ המשפטי של ועדת הפנים, כדי לבדוק האם אפשר לשנותו כך שיוסף יוכל להתמודד בבחירות הקרובות לראשות עיריית טבריה. למרות שנבלם, נעשה ניסיון נוסף לשנות את החוק, בניסיון להאריך את כהונתה של אותה הוועדה, אבל גם זה מנוגד לחוק.

עיריית טבריה
עיריית טבריה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

לפני כשבועיים, בזמן סיור בטבריה, חבר הכנסת יעקב אשר - שעומד בראש ועדת הפנים - הצהיר בתום הסיור שהוא שוקל את האפשרות להאריך את המשך הכהונה של אותה הוועדה בשנה או שנתיים למרות הבחירות באוקטובר. גורמים במשרד הפנים טוענים כאמור כי ישנו ניסיון אמיתי של דרעי וש"ס להשתלט על השלטון המקומי בטבריה.