חלוץ בריאיון: "אנחנו במרחק של יממות ספורות ממעבר לדיקטטורה"

הרמטכ"ל לשעבר ומי שנחשב ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית התראיין ל"אלמוג בשישי" והתייחס לביטול עילת הסבירות שתעלה להצבעה בקרוב": "אסור לתת לזה לקרות". על השר לביטחון לאומי: "בן גביר הוא עבריין שמפקד על שוטרים"

זמן צפייה: 09:29

הרמטכ"ל לשעבר ומי שנחשב ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, רב-אלוף במיל' דן חלוץ, התראיין הערב (שישי) ל"אלמוג בשישי" והתייחס להצבעה על ביטול עילת הסבירות שצפויה לעלות בכנסת ביום שני הקרוב. "אנחנו במרחק של יממות ספורות ממעבר לדיקטטורה", אמר חלוץ והוסיף: "אנחנו שבויים בידי חבורה קיצונית שהשתלטה על מדינת ישראל"

"הם מהווים פחות מ-20 אחוזים מהחברה והם לוקחים בשבי עם שלם", אמר הרמטכ"ל לשעבר, "עילת הסבירות, אם תחוקק בקריאה ראשונה, מביאה אותנו למרחק שעות מקריאה שניה ושלישית".

בעניין איומי הסרבנות, חלוץ לא קרא בקולו למתנדבים לא להתייצב אך אמר: "גם המתנדבים הם אזרחי ישראל. הזכות האזרחית לומר את דבריך קודמת לכל זכות אחרת. מתנדבים לא מקבלים פקודות - הם מוכנים לקבל פקודה ממי שמופקד עליהם אבל לא מכריחים אותם. מי שמשנה את כללי המשחק זו המדינה כלפי מתנדביה - האחריות היא על ראש הממשלה. כל אחד יחליט את החלטתו, אני לא קורא ולא ממליץ ואני לא מתנדב בעצמי היום".

הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ
הרמטכ''ל לשעבר דן חלוץ | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

"הכלכלה מתרסקת, היחסים הבינלאומיים דפוקים", הוסיף חלוץ, "אני מציע לא להביא את זה לפתחם של האנשים אלא להנהגה - היא האחראית הבלעדית. האלימות שמופעלת כלפי המפגינים בשבועות האחרונים הולכת ועולה ואני לא מוציא מכלל אפשרות שזה יגיע לשפיכות דמים. אין להם מעצורים לאנשים הללו".

"המשטרה קצת מאבדת את זה", הוסיף חלוץ והתייחס לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, "אין לי טענה לשוטרים, הם בשר מבשרנו אבל יש להם פיקוד - בראשות עבריין שמנחה הנחיות שמוציאה אותם משיווי משקל. עבריין שמפקד על שוטרים - איפה נשמע כדבר הזה?".