לוין על עצירת החקיקה: "אכבד כל החלטה של נתניהו"

נתניהו דחה את הצהרתו שתוכננה לשעות הבוקר בעקבות הישיבה הסוערת של ראשי הקואליציה, שר המשפטים הודיע כי יכבד את החלטת רה"מ לעצור את החקיקה: "מצב שבו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא לנפילת הממשלה"

זמן צפייה: 00:00

ברקע מחאות הענק שהתרחשו אמש בעקבות פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, שר המשפטים יריב לוין אמר היום (שני) "אכבד כל החלטה של נתניהו, על כולנו לעשות מאמץ לייצב את הקואליציה"

שר המשפטים מסר: "כחבר בסיעת הליכוד, אני אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו באשר להליכי חקיקת הרפורמה המשפטית. זאת מתוך ידיעה שמצב בו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא באופן מיידי לנפילת הממשלה ולקריסת הליכוד. על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה. על כולנו מוטלת החובה לא לעשות את הטעות שנעשתה בשעתו עם הפלת ממשלת שמיר, טעות שהובילה לאסון הסכמי אוסלו".

שר הכלכלה ניר ברקת מסר: "אני קורא לכל עמיתיי בממשלה, בליכוד ובמפלגות השותפות בקואליציה. להתלכד מאחורי ראש הממשלה ולגבות אותו בעצירת החקיקה. אסור לנו להביא להפלת ממשלת ימין במו ידינו. כוחנו באחדותנו".

מוקדם יותר היום אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לרה"מ נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה: "עצירת החקיקה תוביל לפירוק הקואליציה"; נתניהו דחה את הצהרתו שתוכננה לשעות הבוקר בעקבות הישיבה הסוערת.

נאום יאיר לפיד לעצירת החקיקה
לפיד בישיבת הסיעה

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "אני קורא לנתניהו, בטל את הפיטורים של יואב גלנט. מדינת ישראל לא יכולה בעת הזו, מול הסיכונים בכל הזירות להרשות לעצמה חילופי שר ביטחון אנחנו לא חייבים להתרסק. אנחנו לא חייבים להתפרק. יש פתרונות. אני קורא לקואליציה, בואו נלך לבית הנשיא, נתחיל דיאלוג לאומי שבסופו תהיה לנו חוקה המבוססת על מגילת העצמאות, ומדינה שבה כולנו חיים יחד באהבה ובכבוד הדדי".

"מי שנבחר לראש הממשלה הוא נתניהו, לא יריב לוין. מי שנבחר להוביל זה הליכוד, לא שמחה רוטמן. מי שצריך להוביל את הבטחון הוא הקבינט, לא הטיקטוק של איתמר בן גביר. כמעט מאוחר מדי, אבל עדיין לא מאוחר מדי. בליכוד יש מספיק אנשים הגונים שיכולים וצריכים לעצור את הטירוף. שרים וחברי כנסת בליכוד לא יכולים בעת הזו להסתפק בתדרוכים בעילום שם. מי שאוהב את המדינה שלו, לא שותק בזמן שהיא נהרסת".

"בחייה של מדינה יש רגעים נדירים שבהם הממשלה צריכה להחליט: האם היא פה כדי לבנות או כדי להרוס? האם היא פה כדי לחבר את העם או לפלג אותו. זה רגע כזה. אני קורא לממשלת ישראל, לליכוד, להתעשת, לעצור את החקיקה, ולבוא לדבר איתנו".