מתקפה על בג"ץ בישיבת הממשלה: "בית המשפט מנסה לפרק את הגוש"

בישיבת הממשלה נפרדו השרים מאריה דרעי, שפוטר ע"י רה"מ בעקבות פסיקת בג"ץ בעניינו, ולפי מספר שרים שנכחו בדיון - חלק מהשרים יצאו במתקפה ברורה נגד השופטים. בן גביר: "ם נתניהו היה מקים ממשלה אחרת עם גנץ ולפיד בית המשפט היה פוסק אחרת"

זמן צפייה: 00:51

בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) נפרדו השרים מאריה דרעי, שפוטר ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות החלטת בג"ץ, ולפי מספר שרים שנכחו בדיון - חלק מהשרים יצאו במתקפה ברורה נגד שופטי בית המשפט, שקיבלו את ההחלטה לפסול את דרעי.

"אם נתניהו היה מקים ממשלה אחרת עם גנץ ולפיד בית המשפט היה פוסק אחרת, היה מקבל הכרעה אחרת", אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואילו השר חיים ביטון מש"ס אמר לשרים: "בית המשפט, בג"ץ, מנסה לפרק ככה את הגוש".

דרעי הגיע לישיבה לאחר שקיבל אישור משפטי להשאר לאורך הישיבה כולה עד לפיטוריו, כך לפי גורמים בממשלה. רה"מ נתניהו פתח את ישיבת הממשלה בכך שהודה לדרעי על השינויים בסל התרופות: "אני מברך את המשנה לראש הממשלה, שר הבריאות אריה דרעי, את חברי ועדת הסל, ואת אנשי משרד הבריאות על העבודה החשובה שעשו בתחום זה".

רה''מ בנימין נתניהו והשר אריה דרעי בישיבת הממשלה
רה''מ בנימין נתניהו והשר אריה דרעי בישיבת הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הישיבה עזב נתניהו את החדר, ודרעי החל לנהל במקומו את הישיבה מתוקף תפקידו כמשנה לראש הממשלה, עד לחזרתו של נתניהו. ראש הממשלה הנחה את השרים להישאר עד תום הישיבה, ולא לעזוב מוקדם. השרה גלית דיסטל-אטבריאן דמעה במהלך הישיבה ואמרה שאימה הצביעה לש"ס, והוסיפה כי "אני רגל אחת בליכוד ורגל אחת בש"ס. אלחם בדיכוי".