"בשל המצב הביטחוני": נתניהו דחה את ההחלטה בעניין גלנט

אחרי שרה"מ הודיע על פיטוריו של שר הביטחון אך לא שלח לו מכתב רשמי, מאחורי הקלעים נעשים ניסיונות לפתור את המשבר, ובסביבת נתניהו עדכנו כי בשל המצב הביטחוני הוא יידרש לעניין שר הביטחון "רק בהמשך"

זמן צפייה: 03:22

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנו היום (שני) כי ההחלטה בעניין פיטורי שר הביטחון יואב גלנט תידחה "לאור המצב הביטחוני". נתניהו פיטר את גלנט לפני יותר משבוע אך מאז לא שלח מכתב פיטורים ולאחר הביקורת החריפה על המהלך התעכב עם ביצוע ההחלטה.

בתגובה להודעה, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב כי "דווקא בגלל האתגרים הביטחוניים על נתניהו להודיע מיד על ההחלטה להשאיר את גלנט בתפקידו. ביטחון ישראל הוא לא אודישן להצגה או סרט. אזרחי ישראל צריכים שר ביטחון קבוע. לא בהמשך - עכשיו".

הפגנה, מפגינים חוסמים את איילון בלילה שאחרי פיטורי גלנט
מפגינים חוסמים את איילון בלילה שאחרי פיטורי גלנט | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ביום חמישי האחרון ערך גלנט הרמת כוסית לרגל חג הפסח יחד עם ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש שב"כ וראשי האגפים - חברי פורום המטה הבכיר של הארגון. ואמר כי "כמי שבחרו להקדיש את חייהם לטובת ביטחון המדינה, מוטלת עלינו החובה להרגיע את הרוחות בחברה הישראלית ולקיים שיח מחבר ומאחד".

לחדשות 13 נודע אז כי ראש הממשלה והשר קרובים להבנות שיכללו גם נוסח התנצלות פומבי של גלנט על נאומו. נתניהו לא מעוניין להשאיר אותו בתפקידו, אך מופעלים עליו לחצים כבדים לנסות להגיע עמו להסכמות. ההתבטאות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ככל הנראה קשורה בחלקה בכוונתו של נתניהו להדיח את השר, שקרא לעצירת חקיקת המהפכה המשפטית.

Whatsapp Image 2023 03 27 At 2
שר הביטחון גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נכון ליום חמישי, גלנט היה מוכן לנסות ולהגיע לעמק השווה עם נתניהו, ואולי לספק התנצלות על עיתוי הנאום שנשא בזמן שנתניהו שהה בביקור מדיני בלונדון, אך לא על תוכן הדברים אותם נשא. בשיחות סגורות העלה נתניהו את האפשרות לא רק להתפטרות של גלנט במסגרת החוק הנורבגי, אלא על התפטרות רגילה מהכנסת, צעד שגלנט לא יסכים לבצע מכיוון שהוא מבין שאם יפעל כך, נתניהו עלול לפטר אותו לאחר מכן גם מתפקידו כשר.

לאחר פיטורי השר ביום ראשון שעבר, מאות אלפים הפגינו בתל אביב, חסמו את נתיבי איילון ומחו על הצעד שבישר מבחינתם הידרדרות במצב. ההתנגדות החריפה הובילה את יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד להכריז על שביתה כללית במשק יום לאחר מכן ולבסוף ראש הממשלה עצר את החקיקה.