בן גביר הכריז: המפכ"ל הבא - ניצב אבשלום פלד

כפי שפורסם בחדשות 13: השר לביטחון לאומי הכריז על מינויו למפכ"ל של ניצב פלד (63), כיום סגנו של רב-ניצב קובי שבתאי - שצפוי לפרוש. המינוי יעבור לאישור הממשלה. תת-ניצב בועז בלט יכהן כממלא מקום ראש להב 433

זמן צפייה: 06:26

כפי שפורסם בחדשות 13: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הכריז היום (שני) כי ניצב אבשלום פלד ימונה למפכ"ל הבא. מינויו של ניצב פלד, כיום הסמפכ"ל, יעלה לאישור הממשלה. כמו כן, השר לביטחון לאומי הודיע כי תת-ניצב בועז בלט יכהן כממלא מקום ראש להב 433, לאחר שראש היחידה הנוכחי, ניצב מוטי לביא, הודיע על סיום תפקידו בתחילת חודש מאי.

ניצב אבשלום פלד, בן 63, נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשטרת ישראל לפני כ-40 שנה כלוחם מג"ב ומפקד מחלקה בימ"מ, לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בשריון. פלד שירת במגוון רחב של תפקידי פיקוד וליבה, וביניהם מפקד יחידת גדעונים, מפקד תחנת בית שמש, מפקד מג"ב רמון, ממ"ר חברון ונגב, סגן מפקד משמר הגבול, סגן מפקד מחוז ירושלים ומפקד אגף ההדרכה.

מאז אפריל 2023 משמש ניצב פלד כאמור כסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל. הוא בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ובלימודי האיסלאם מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ובעל תואר שני במדעי היהדות מהקריה האקדמית אונו. בוגר לימודי תכנית קרימינולוגיה מאוניברסיטת וירג'יניה שבארה"ב. בעבר עלו טענות על חריגות בנייה בביתו, והוא גם עלה בהאזנת סתר של המשטרה בחקירה נגד איש ציבור שהואשם בשוחד. אבל למרות חקירת מח"ש - לא נמנע קידומו לדרגת ניצב.

מהמחנה הממלכתי נמסר: "מינוי מפכ"ל קבוע הינו דבר חשוב. איננו מכירים את סגן המפכ"ל, ועל כן לא נתייחס לגופו של אדם. הבקשה למנותו לא הגיעה לפתחנו. ההסכם שאיפשר את הקמת ממשלת החירום מחייב את הסכמת השר גנץ למינוי מפכ"ל - ומצופה מראש הממשלה שכך יהיה".

המטה הארצי של משטרת ישראל, משטרה
המטה הארצי של משטרת ישראל | צילום: חדשות 13

יחד עם ניצב פלד הגיעו לקו הסיום גם מפקד מחוז מרכז, אבי ביטון, ומפקד מחוז דרום, אמיר כהן. בשבועות האחרונים נפגש בן גביר לא אחת עם ניצב פלד, והשר לביטחון לאומי המתין לסוף חודש רמדאן כדי להודיע על מינויו. בן גביר מסר כי "ניצב אבשלום פלד הוא האיש המתאים להוביל את משטרת ישראל. פלד הוא קצין בעל ניסיון עשיר, מקצועי וחד. ניצב פלד הוא לוחם למען המדינה והוא איש ניהול שיצעיד את המשטרה קדימה. זו הההזדמנות להודות עמוקות למפכ"ל המכהן יעקב שבתאי שהמדינה חבה לו על ארבעים שנות שירות ולוחמה למען עם ישראל".

הוא הוסיף, בהתייחסות למינוי ראש להב 433: "תנ"צ בלט הוא קצין עתיר זכויות, חכם מתוחכם ובעל ראש יצירתי שמסוגל להוביל את להב 433 להישגים, הצלחות ולחימה בפשיעה. תודה מוטי, בהצלחה בועז".

תת-ניצב בועז בלט
תת-ניצב בועז בלט

מינויו של תת-ניצב בועז בלט לממלא מקום ראש להב 433, היחידה הארצית למלחמה בפשיעה החמורה ובשחיתות ציבורית, נעשה בהתייעצות עם מפכ"ל המשטרה היוצא, רב ניצב קובי שבתאי, המפכ"ל הנכנס, ניצב אבשלום פלד, וראש להב 433 היוצא ניצב מוטי לביא.

תת-ניצב בועז בלט החל את שירותו במשטרת ישראל לפני כ-30 שנה, ושירת בין היתר כקצין אח"מ עמקים וקצין אח"מ שרון. בלט ביצע מגוון תפקידים ביאחב"ל, היה מפקד ימ"ר מרכז, וממרץ 2021 מפקד היחידה לאכיפה כלכלית בלהב 433.