סקר חדשות 13: רוב הציבור נגד מינוי דרעי לשר

על פי הסקר של קמיל פוקס, רוב של 46% מהנשאלים מאמינים כי מטרתה האמיתית של הרפורמה במערכת המשפט של השר לוין היא חילוץ רה"מ נתניהו מהמשפט בו הוא עומד לדין. בנוסף, רוב של כ-49% מתנגדים לאישור פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת

זמן צפייה: 04:08

מסקר חדשות 13 שפורסם היום (חמישי) במהדורה המרכזית, עולה כי רוב של 57% מהציבור מאמין שבג"ץ צריך לפסול את מינויו של חבר הכנסת אריה דרעי לשר, לעומת 26% בלבד אשר מאמינים כי המינוי צריך להישאר בתוקף.

עוד על פי הסקר, רוב של כ-46% מהציבור משוכנע כי מאחורי הרפורמה במערכת המשפט עומדת כוונה נסתרת לחלץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו מהמשפט שבו הוא עומד לדין, אל מול 37% שמאמינים כי הרפורמה אכן נועדה לשפר את מערכת המשפט.

מהסקר עולה כי 49% מהציבור מתנגד ליישום של פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת, כפי שהציג אותה ברפורמה שלו שר המשפטים יריב לוין. בנוסף, כ-39% מהנשאלים אינם מכירים את הרפורמה, או שהם לא מחזיקים בעמדה ספציפית כלפיה.

בנימין נתניהו ויריב לוין
בנימין נתניהו ויריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוגע לשינויים בוועדה לבחירת שופטים, כ-53% מהציבור מאמינים שאסור שפוליטיקאים ישפיעו על מינויי הוועדה, אל מול 35% שמאמינים שכך צריך להתנהל הדבר.

בנוסף, כ-38% מאמינים שבמידה והרפורמה של יריב לוין תצא לדרך, הדבר לא אמור להשפיע על תפקידיהן של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, כמהצד השני 30% טוענים כי במצב כזה יהיה עליהן להתפטר מתפקידן.

כ-56% מהנשאלים טענו כי במידה והרפורמה תאושר, ותתנהל מחאה ציבורית נגדה, הם לא ישתתפו במחאה שכזו. כ-27% דווקא השיבו כי כן ישתתפו.

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון וחברת סטט-נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה: 3.7%.