דו"ח המבקר: ברקת חרג במאות אלפי שקלים בהוצאות הפריימריז

מבקר המדינה פרסם את דו"ח ביקורת החשבונות שבדק את הוצאות המתמודדים בפריימריז במפלגות השונות, ממנו עולה כי ח"כים רבים חרגו מתקרת ההוצאות המותרת. שר הכלכלה נקנס ב-50 אלף שקלים, גלעד קריב מהעבודה נקנס ב-15 אלף שקלים

זמן צפייה: 03:26

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם היום (שלישי) את דו"ח המבקר על ביקורת החשבונות של מועמדים בפריימריז במפלגות הליכוד, האיחוד הלאומי, העבודה ומרצ, בו נבחנו חריגות ההוצאות של הפוליטיקאים. הפוליטיקאי שחרג הכי הרבה הוא שר הכלכלה ניר ברקת שהוציא כ-70% יותר מהמותר. אנגלמן אף קנס את מי שנמצאו אצלו ליקויים או שלא עמד במועד הגשת הדו"ח.

החריגה הגדולה ביותר נמצאה, כאמור, אצל ברקת, שהוציא 561 אלף שקלים בפריימריז, אל מול תקרת הוצאות של 330 אלף שקלים למתמודד בפריימריז בליכוד. ברקת נקנס על כך ב-50 אלף שקלים. הבא אחריו ברשימה הוא ח"כ גלעד קריב מהעבודה, שהוציא 271 אלף שקלים, מול תקרת הוצאות של 175 אלף שקלים שהייתה למתמודדים במפלגת העבודה. קריב נקנס ב-15 אלף שקלים.

חבר הכנסת גלעד קריב
חבר הכנסת גלעד קריב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בסך הכול נמצאו ליקויים אצל 66 מתמודדים שונים, שהצטברו לקנסות בסך 226 אלף שקלים. שלושה מועמדים בלבד (זהבה גלאון, ערן חרמוני ומרב מיכאלי) מסרו למבקר המדינה את הדו"ח כספי במועד. שני מועמדים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', הודיעו שלא היו להם הכנסות והוצאות במסגרת הבחירות כלל. חמשת המתמודדים האלה הם היחידים שלא נמצאו ליקויים אצלם כלל.

חלק מהמועמדים הגישו את הדו"ח במועד מאוחר מדי ולכן בדיקה בעניינם תתפרסם במועד אחר, בהם יאיר גולן ממרצ.