לקראת ההשבעה - נתניהו מחלק תיקים: מי ייצא מרוצה ומי יתאכזב?

כפי שפורסם בחדשות 13: אוחנה צפוי להתמנות ליו"ר הכנסת. אמסלם, שרצה את התפקיד - תקף: "אהיה ח"כ, לצערי זה מחיר הנאמנות". כ"ץ יקבל הצעה לתיק החוץ ברוטציה. בינתיים, הקרב על תיק התקשורת בעיצומו: דיסטל, קיש וקרעי נלחמים על התפקיד

זמן צפייה: 05:29

כמעט חודשיים לאחר הבחירות, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ממשיך לנסות הערב (שלישי) לצלוח בזהירות את שדה המוקשים של חלוקת התפקידים בתוך סיעת הליכוד בדרך להשבעת הממשלה ה-37 הצפויה מחרתיים.

על פי חלוקת התיקים המסתמנת: כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, אמיר אוחנה צפוי להתמנות ליו"ר הכנסת; ישראל כ"ץ יהיה שר החוץ ברוטציה; יואב גלנט יקבל את תיק הביטחון; מירי רגב ואלי כהן מועמדים לתפקידי שר/ת התחבורה או החינוך; עמיחי שיקלי – שר החקלאות ויו"ר ועדת החוץ והביטחון; רון דרמר יכהן כשר במשרד ראש הממשלה ויהיה אחראי על הקשר עם ארצות הברית, וצחי הנגבי יהיה ראש המטה לביטחון לאומי.

במהדורה המרכזית פורסם כי בסביבת נתניהו טוענים שהגיע מסר מהמפלגות החרדיות שלפיו הן לא מעוניינות שמירי רגב תיכנס למשרד החינוך, בשל "ניסיון מר" איתה מתפקיד קודם. ראש הממשלה המיועד השיב על הדברים ואמר בשיחה סגורה כי היא לא תקבל את התפקיד - מכיוון שאינה מעוניינת בו. תיק נוסף שעליו ניטש קרב בין שלושה מועמדים הוא תיק התקשורת - עליו מתמודדים יואב קיש, גלית דיסטל אטבריאן ושלמה קרעי.

נתניהו ניסה לפרק את ההתאגדות הפנימית בליכוד של דוד ביטן, ישראל כ"ץ, דוד אמסלם ודני דנון - ולפי שעה הוא ככל הנראה מרצה שניים מהם. כאמור, כ"ץ זכה בתיק החוץ - וביטן, שהגיע עם דרישה צנועה יחסית בדמות ראשות ועדת הכלכלה של הכנסת - קיבל גם כן את מבוקשו. אמסלם ודנון, לפי שעה, נשארו ללא תפקיד.

מוקדם יותר נפגש ח"כ דוד אמסלם, שרצה להתמנות ליו"ר הכנסת או לשר המשפטים, עם בנימין נתניהו לשיחה בארבע עיניים. בצאת הפגישה הוא תקף את ראש הממשלה המיועד ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו פרסם כי נתניהו "הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת. אהיה בסוף ח"כ מן המניין - כפי שהתחייבתי מראש. זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות".

לא יהיה יו''ר הכנסת. ח''כ דודי אמסלם
לא יהיה יו''ר הכנסת. ח''כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

תיקים נוספים שעליהם סוכם ופורסם: יו"ר "עוצמה יהודית" איתמר בן גביר יכהן כשר לביטחון הלאומי, עמיחי אליהו כשר המורשת ויצחק וסרלאוף ימונה לשר לפיתוח הנגב והגליל. מקרב הציונות הדתית ימונו לשרים בצלאל סמוטריץ' (שר האוצר ברוטציה ושר במשרד הביטחון) אורית סטרוק (שרת המשימות הלאומיות) ואופיר סופר (שר העלייה והקליטה).

כמו כן, יו"ר ש"ס אריה דרעי יהיה שר הפנים והבריאות ומפלגתו תקבל את תיקי הרווחה והדתות. ביהדות התורה יכהן היו"ר יצחק גולדנקופף כשר השיכון והבינוי ומאיר פרוש יהיה שר ירושלים.