סגירת התאגיד - וסבסוד תכנים ציוניים: התוכנית של שר התקשורת

תוכניתו של השר קרעי מתבססת על מודל שהציע פורום קהלת השמרני, ולפיה לאחר שייסגר תאגיד השידור הציבורי יתחרו הערוצים המסחריים על התקציב מהמדינה במכרז - והערוץ הזוכה הוא זה שיציע את ההשתתפות העצמית הגבוהה ביותר בכל הפקה. בכיר באוצר מזכיר כי דירוג האשראי של פולין נחתך, בין היתר, בשל פגיעה בשידור הציבורי

זמן צפייה: 01:38

התוכנית של שר התקשורת שלמה קרעי לסגירת תאגיד השידור הציבורי כבר מוכנה, והערב (שני) נחשף כיצד בדיוק זה יקרה, וגם מי עומד מאחוריה: פורום "קהלת", המזוהה עם הימין השמרני, ומשמיע רעיונות דומים למדי לאלו של שר התקשורת.

לפי התוכנית בשלב הראשון ייסגר תאגיד השידור הציבורי, ולאחר מכן הערוצים המסחריים - 12, 13, 14 ואחרים - יתחרו על תקציבי השידור שתציע המדינה. מדובר בסבסוד של שידורי דרמה, תחקיר ותעודה בלבד, וללא תכנים "אנטי ציוניים או גזעניים", כשהשאלה כמובן היא מי מגדיר.

הפגנה נגד סגירת תאגיד השידור כאן
הפגנה נגד סגירת תאגיד השידור כאן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עוד נודע כי על פי התוכנית לפחות עשירית מהשידורים יוקדשו לתחום הציונות ומורשת ישראל. הערוץ שיזכה במכרז יהיה זה שיציע את ההשתתפות העצמית הגבוהה ביותר בכל הפקה, כלומר - הפקה שהיא עטירת רייטינג ואפשר להכניס ממנה כסף. אם כך עולה השאלה - עבור מה צריך את המימון הציבורי מלכתחילה?

התוכנית לחיסול השידור הציבורי הזכירה לבכיר במשרד האוצר כיצד ב-2016 חברת דירוג האשראי S&P חתכה את דירוג האשראי של פולין, כשאחד משני הנימוקים היה פגיעה בשידור הציבורי - ומתן דריסת רגל לפוליטיקאים במינויים של מנהלים וחברי דירקטוריון במועצת התאגיד, ממש כמו שהציע רק הבוקר ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה, לעשות גם כאן בישראל.