יפה דרעי: "הצגת הרפורמה לפני הפסיק מצערת, אך לא נישבר"

רעייתו של יו"ר ש"ס מתחה ביקורת על החלטת בג"ץ לפסול את בעלה מתפקיד שר: "30 שנה רודפים בן אדם כי הוא בצד הלא נכון". דרעי התייחסה גם למהפכה המשפטית: "מה זה קשור לבעלי? יריב לוין חושב על זה הרבה שנים". סופית: מליכאלי יהיה מ"מ שר הפנים, בן צור מ"מ שר הבריאות

יפה ואריה דרעי
יפה ואריה דרעי | צילום: פלאש 90 / יונתן סינדל

יפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, אמרה הבוקר (שלישי) בריאיון לספי עובדיה ויניר קוזין בגלי צה"ל: "הצטערתי שלוין הציג את הרפורמה המשפטית לפני פסיקת בג"ץ, אבל לא ישברו אותנו ככה".

לדבריה, "אריה דרעי הוא יקיר של כולם. כל ראשי הממשלות למיניהם, כולם – משמאל ומימין – הוא תמיד היה מאחד האנשים הכי קרובים אליהם. הם ראו בדיוק במי מדובר. ניסו לתפור אותו בכל מיני דרכים. זו המציאות. 30 שנה רודפים בן אדם. לא רצו שיישאר במקום הזה - כי הוא לא בצד הנכון". היא הוסיפה: "מביאים את זה למקום כל כך אבסורדי ומביאים אחר כך מילים כמו 'אי-סבירות' ו'השתק שיפוטי'. לא שמענו את זה אף פעם. זה תקדים רק על דרעי. זה אומר משהו. תפתחו את העיניים. הוא לא סתם ימין או שמאל. הוא יהודי-חרדי. אנשים מאוד פוחדים מהדבר הזה. בסופו של דבר, אריה דרעי הוא האדם הכי שקול שיש".

על השאלה מדוע בעלה הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות שיוחסו לו - היא אמרה: "יש רגעים שאין לך ברירה, כי זה או זה או להיכנס למשפט ארוך. רוצים להזיז אותך מהמסלול. זו הסיבה שהם נלחמו נגדו. מעולם לא היה כזה דבר. הרי מבחינה חוקית הוא יכול היה לחזור לממשלה – וכולם ידעו. הוא אמר את זה בריש גלי שהוא איש ציבור והוא יישאר איש ציבור. ההסכם היה שהוא יתפטר עכשיו מהכנסת, ואז הוא יוכל להיכנס בחזרה. זה ה לא היה ברור מאליו? זו תקלה טכנית, אבל לא מבחינתנו".

חבר הכנסת אריה דרעי נואם בישיבת הסיעה של ש''ס
חבר הכנסת אריה דרעי נואם בישיבת הסיעה של ש''ס | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוגע למהפכה המשפטית של יריב לוין אמרה דרעי: "מה זה קשור לבעלי? הרפורמה המשפטית הייתה צריכה להיות עוד הרבה קודם. הגיע היום - וזה קורה. יריב לוין הוא משפטן, הוא הרבה שנים חושב על זה. לאף אחד לא היה את האומץ לעשות את זה ואת העיתוי והאפשרות לעשות את זה כי אף פעם לא הייתה ממשלה חזקה שתעשה את זה. במקרה קורה ששני הדברים האלה קורים יחד". על העיתוי של הצגת הרפורמה, היא אמרה: "הצטערתי שזה קרה, כי חשבתי שזה באמת יקלקל לאריה, אבל אנחנו אנשי אמונה והכול מאת השם – ולאחר מעשה זה היה מצוין שזה קרה. אולי זה פגע בו באותו רגע, אבל לא ישברו אותנו ככה. 30 שנה רודפים אותנו וזה לא נגמר. מה אתם רוצים? הוא לטובת המדינה ועם רצון טוב כדי לעשות מהפכה במשרד הבריאות וזה לטובת עם ישראל".

על נתניהו: "הוא מביע צער אמיתי. זה כואב לו. בן אדם נבחר, כולם ידעו למי הם הצביעו. יש אנשים שהם ח"כים פשוטים והם יותר מראשי ממשלה – ולהפך. זה משנה מי אתה והיכולת שלך לעשות ולרצות לעשות למען הציבור ששלח אותך. זה הכי חשוב".

בתוך כך, הוחלט באופן סופי כי ח"כ מיכאל מלכיאלי יהיה מ"מ שר הפנים, וח"כ יואב בן צור יהיה מ"מ שר הבריאות, שניהם מסיעת ש"ס.

אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו
אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי אמש התייצבו בישיבת הסיעה של ש"ס כל בכירי הקואליציה - בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה - כולם הגיעו לתמוך ביו"ר ש"ס אריה דרעי.

כשנשא דברים בישיבת הסיעה הגיב דרעי על פסיקת בג"ץ, שקבעה שעל נתניהו לפטר אותו מתפקידיו כשר, בשל "חוסר סבירות קיצונית": "אף אחד לא הזהיר את ראש הממשלה? איך ראש ממשלת ישראל נתניהו, שחשב שאחרי בחירות שהעם אמר את שלו, אחרי כמה שנים של חוסר משילות במדינת ישראל, וחשב שיש קואליציה שיכולה למשול כמה שנים ולהביא שקט למדינת ישראל, שחושב שראש מפלגה של 11 מנדטים יכהן כשר - אף אחד לא הזהיר את ראש הממשלה שהוא פועל בחוסר סבירות קיצונית".

עוד המשיך דרעי ותהה: "11 שופטים יותר סבירים מ-63 ח"כים שנבחרו כחוק? אולי רוצים להכשיל אותו בכוונה". דרעי המשיך ותקף את פסיקת בית המשפט העליון: "זה לא דיני ראיות, אלא עניין של סבירות, איך אפשר לבטל כך את רצון העם ורצון הציבור. לא באתי לתת את המחשבות שלי למה הם עשו את זה. ברור שאם כנסת ישראל רוצה לשרת את הציבור שבחר בה, צריך לדאוג לכך שיחזירו בחזרה את הפתק שהציבור שם. כל הקואליציה הזאת תדאג שהכוח יחזור לציבור הזה".