בן גביר עונה ליועמ"שית: "לא נפל פגם בקידומו של סויסה"

השר לביטחון לאומי שלח מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, לאחר שביטלה את החלטתו לקדם את רפ"ק מאיר סויסה לדרגת סנ"צ ולמנות אותו למפקד תחנת דרום ת"א. השר העביר ביקורת על הייעוץ המשפטי וטען כי דעתם "נכתבה באופן רשלני", והוסיף כי אם היועמ"שית לא מרוצה מהחלטתו - עליה להגיש עתירה לבג"ץ

איתמר בן גביר, גלי בהרב-מיארה
איתמר בן גביר, גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר הבוקר (שני) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, לאחר שביטלה את החלטתו לקדם את רב-פקד מאיר סויסה לדרגת סגן-ניצב ולמנות אותו למפקד תחנת דרום תל אביב. השר העביר ביקורת על הייעוץ המשפטי לממשלה וטען כי דעתם "נכתבה באופן רשלני".

בן גביר טוען כי המכתב שנשלח מהייעוץ המשפטי לממשלה "מלא בטעויות ואי דיוקים", וכי למרות טענותיהם זה בסמכותו של השר לביטחון לאומי למנות קצינים במשטרה. כמו כן פירט בן גביר במכתבו לבהרב-מאירה את השתלשלות מינויו של סויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א וטען כי "ספ"כ משטרת ישראל היה מודע לאפשרות שיוגש נגד הקצין כתב אישום, ולמרות זאת המליץ על הקצין לקידום".

לבסוף העביר השר ביקורת על התנהלות הייעוץ המשפטי לממשלה וכתב: "אינכם מרוצים מזהות השר המכהן - אתם מוזמנים להגיש עתירה מנהלית נגד ההחלטה".

העלאה בדרגה של רפ"ק מאיר סויסה
העלאה בדרגה של רפ"ק מאיר סויסה
רפ"ק מאיר סוויסה שתועד משליך רימון הלם לעבר המפגינים
רפ"ק מאיר סוויסה

כזכור, נגד סגן-ניצב סוויסה הוגש כתב אישום לאחר שתועד משליך רימוני הלם על מפגינים במחאה נגד המהפכה המשפטית בת"א, ולמרות זאת מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד, קבע בדיון שנערך בנושא כי "ניתנה לקצין הנחיה לזרוק רימון הלם, וגם לנתון זה יש משקל בהחלטתו", והוא ציין כי "חזקת החפות העומדת לכל אדם, גם בשלב הגשת כתב אישום וטרם הרשעה".